رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

بهره برداری از ۱۰ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افتتاح و بهره برداری از ۱۰ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۱۰۸۰۱
نعمت الله ترکی

به گزارش ایبِنا به نقل از سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در نشست بررسی وضعیت پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی استان تهران که در سازمان مدیریت برگزار شد، اظهار داشت: براساس ابلاغیه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر معرفی پروژه‌های اولویت دار در سطح استان که اسفند ماه سال گذشته انجام شد، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مکلف شد تا پروژه های خاص اولویت‌دار که از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند را پس از بررسی و پالایش به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارائه کند.


وی افزود: پس از این ابلاغ، بر اساس شاخص های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با معیارهای حفظ اشتغال موجود و مولد، بهبود معیشت اقشار آسیب پذیر، بهبود شرایط اقتصادی و مقابله با تحریم تعیین شد.


ترکی ادامه داد: از میان پروژه های معرفی شده به کشور، ۲۶ پروژه که متعلق به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت،معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و میراث فرهنگی و گردشگری است مورد تصویب قرار گرفت. این پروژه ها ویژه توسعه، اشتغال و کارآفرینی است که باید تا پایان سال جاری اجرا شده و مورد بهره برداری قرار بگیرند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در حوزه میراث فرهنگی در سال ۹۸، ۷ پروژه مصوب شده است که سه پروژه تا انتهای سال ۹۸ نهایی می‌شود. همچنین فاز اول پروژه تبدیل روستای قشلاق جیتو در قرچک به دهکده سفال و سرامیک در دهه فجر ۹۸و  ۴ پروژه برای تکمیل فازهای بعدی در سال ۹۹ در دستور کار قراردارند.


وی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی هم ۱۱ پروژه شاخص در بخش های تولیدی،کشاورزی، دامی، باغی و زراعی است که تاکنون ۶ پروژه خاتمه یافته و همچنین یک پروژه فاز اول پالایشگاه شیر کاله در دهه فجر افتتاح می شود و  پروژه های افزایش تولید ماهیان آکواریومی، تکثیر و پرورش زالوی طبی بهداشتی، احداث گلخانه مدرن ۸ هکتاری فراکشت پارسیان  و فازهای بعدی پالایشگاه شیر کاله در حال اجرا می باشد.


ترکی اظهار کرد: برای این پروژه ها باید جدول زمان بندی تعیین شود و پروژه هایی که مشکلات اقتصادی و نا هماهنگی بین دستگاه ها مانع پایان کار آن ها شده در اولویت قرار گیرد که این مشکل را با کمک بودجه های استانی و تسهیلات بانکی حل می کنیم.


وی با بیان اینکه اولویت ما اتمام پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت واقعی است، بیان کرد: موضوع مستند سازی و اطلاع رسانی دقیق برای جذب سرمایه گذاران باید در دستور کار دستگاه های اجرایی بویژه اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قرار گیرد، اطلاع رسانی باید در راستای نیازسنجی جامعه و نیازسازی برای صاحبان سرمایه با هدف رفتن به سوی سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری باشد.


ترکی تاکید کرد: دستگاه های همچون میراث فرهنگی و صنایع دستی باید تمام توان خود را در راستای فرهنگ سازی برای جذب سرمایه قرار دهند. استفاده از ظرفیت فضای مجازی، استارتآپ های داخلی، بهره مندی از ظرفیت سفیران خارجی در این مسیر کمک کننده است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم با تمام توان از طرح های نوین و برنامه های نو استارتاپی حمایت مالی خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر