رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالا تشکیل شد

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است.
کد خبر : ۱۱۰۸۱۶
علی مویدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی مویدی امروز در نشست دبیران کمیسیون های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها با اشاره به اینکه نشست به منظور بررسی عملکرد ستاد و نگاهی به عملکرد آتی انجام می شود گفت: در دو سطح پیشگیری و مقابله ای کار خواهد شد.


رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همکاری ۲۶ دستگاه عضو در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: در زمینه جلوگیری از خروج کالاهای اساسی به خارج کشور اقدام کردیم و توانستیم در این زمینه دستاوردهایی داشته باشیم و خروج کالاهای اساسی از کشور امروز به کمترین میزان رسیده است.


مویدی ادامه داد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و ستاد توانست بر روی برخورد با یقه سفیدها و سرباندها موفق عمل کند. در یکی از پرونده ها به لحاظ نفوذ فرد توانستیم آن را در زمینه خروج صدها میلیون لیتر سوخت قاچاق مدیریت کنیم و در روزهای گذشته رای صادر شده است.


وی ادامه داد: در سال جاری ۸۶ هزار پرونده تشکیل شده که ۸ درصد رشد نشان می‌دهد. با این حال، افزایش پرونده ها خوشحال کننده نیست ولی ارزش این پرونده ها ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.


مویدی تاکید کرد: زمان دادرسی پرونده ها نیز نسبت به گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و برخورد با پدیده جدید شوتی نیز با همکاری استان ها پیگیری خواهیم داشت.


رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: دغدغه ما این است که بستر قاچاق سازی به حداقل ممکن برسد. در بخش رونق تولید نیز در حوزه پوشاک بیش از ۳۰ درصد تولید رونق پیدا کرده و گرایش به قاچاق در این بخش کاهش یافته است‌.


وی در خصوص موضوع قاچاق سوخت بیان داشت: از سال های گذشته فرایندی تعریف شده تا از زمان تولید تا مصرف سوخت پیگیری شود و بسترهای قاچاق را نیز بشناسیم. رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارداشت: یکی از گام های مقابله با قاچاق سوخت، نرخ آن بود که اخیرا اتفاق افتاد و روزانه ۲۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.


مویدی خاطرنشان کرد: مجموعا از ۱۸ ماه گذشته تاکنون بیش از ۹ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی داشتیم که بیش از ۹۰ درصد آن گازوییل بوده است. وی تصریح کرد: ارزش کالاهای مکشوفه در اختیار ستاد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به گذشته رشد نشان می دهد.


رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای اولین بار پلیس امنیت اقتصادی در ۱۳ نبادی ورودی کشور مستقر شده و میزان امنیت افزایش یافته است. وی در خصوص موضوع قاچاق سوخت بیان داشت: از سال های گذشته فرایندی تعریف شده تا از زمان تولید تا مصرف سوخت پیگیری شود و بسترهای قاچاق را نیز بشناسیم.


رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارداشت: یکی از گام های مقابله با قاچاق سوخت، نرخ آن بود که اخیرا اتفاق افتاد و روزانه ۲۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد. مویدی خاطرنشان کرد: مجموعا از ۱۸ ماه گذشته تاکنون بیش از ۹ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی داشتیم که بیش از ۹۰ درصد آن گازوییل بوده است.


وی تصریح کرد: ارزش کالاهای مکشوفه در اختیار ستاد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به گذشته رشد نشان می دهد. رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای اولین بار پلیس امنیت اقتصادی در ۱۳ مبادی ورودی کشور مستقر شده و میزان امنیت افزایش یافته است.


وی تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی آموزش دیده و تخصص تجاری دارند و به منظور همکاری در مبادی ورودی گمرکات قرار گرفته اند و مانعی در عرصه تجارت تلقی نمی شود. رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در بخش سوخت هنوز هم باندهایی در کنار مرز هستند ولی تمهیداتی به عمل آمده تا قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان کاهش یابد و همکاری با استانداری در این زمینه صورت خواهد گرفت‌.


مویدی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر در تولید دخانیات در کشور اتفاق جدیدی افتاده و بیش از ۹۰ درصد مصرف داخلی در کشور تولید می شود. شناسه دار کردن دخانیات و رهگیری تا سطح عرضه نیز دنبال می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر