کارشناس بازار سرمایه:

اصلاح بازار سهام موقت است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اصلاح بازار سهام موقتی خواهد بود گفت: به بهانه و دلیل‌های مختلف بازار سهام می‌تواند در مسیر تعادل و رشد قرار گیرد.
کد خبر : ۱۱۰۸۳۸
بورس

مهدی کریم‌آبادی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به رشد خوب و قابل قبول شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف در دو هفته اخیر گفت: پس از هر افزایشی، این موضوع امری طبیعی است که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها قدری اصلاح و استراحت کنند. به همین جهت نباید این انتظار را داشت که بازار سهام هر روز مثبت بود و سود را نصیب سهامداران خود کند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه پس از هر افزایشی اصلاح قیمت اتفاق می‌افتد و این موضوع به تمامی بازارها نیز قابل تعمیم است، افزود: نکته جالبی که در زمینه اصلاح بازار سهام اتفاق می‌افتد این است که این اصلاح موقتی خواهد بود و به بهانه و دلیل‌های مختلف بازار سهام می‌تواند در مسیر تعادل و رشد قرار گیرد.


وی اضافه کرد: در زمانی که اصلاح قیمت سهام و شاخص رخ می‌دهد، بخشی از سهامداران که سود مناسبی را کسب کرده‌اند اقدام به فروش سهام خود جهت ذخیره این سود می‌کنند و در مقابل سرمایه‌گذاران دیگری وارد ترکیب سهامداری شرکت‌ها می‌شوند که به اصطلاح تازه‌نفس هستند و همین دست به دست شدن سهام موجب می‌شود تا بگوییم اصلاح این بازار همواره موقتی است.


این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: البته توصیه می‌شود که سهامداران به سودهای اندک و کوتاه‌مدت در بازار سهام بسنده نکنند و هر سهامدار و سرمایه‌گذاری که با دید میان و بلندمدت در بازار سهام حضور داشته است، سود بیشتری را کسب کرده است و آمارها نیز این موضوع را تایید می‌کنند.


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که روند رو به رشد و صعودی بازار سهام تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، گفت: پاسخ به این پرسش از دو جنبه قابل بیان است، یک موضوع این که حجم خوب و مناسبی از نقدینگی به بازار رسرمایه ورود پیدا کرده و در آن حضور دارد و به همین دلیل می‌توان گفت اصلاح شاخص بورس و قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای موقتی و گذرا خواهد بود و بازار به‌سرعت در مسیر تعادل و رشد قرار می‌گیرد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این رفته رفته شاهد انتشار گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها هستیم که انتظار سرمایه‌گذاران، مثبت بودن این گزارش‌ها هستند و در کوتاه مدت این موضوع نیز می‌تواند به عامل دیگری برای رونق و تداوم روند متعادل و صعودی بازار سهام منجر شود.


وی همچنین با پیش‌بینی ‌این که شاخص بورس تا پایان سال به کانال ۴۵۰ هزار واحد نیز خواهد رسید، گفت: این روزها شاهد کاهش تنش‌های سیاسی و از میان رفتن ریسک‌های سیاسی در داخل و خارج کشور هستیم که در کنار این عامل، رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها هم به رونق بازار سهام کمک خواهد کرد.

برچسب ها: بازار سهام اصلاح
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر