افت بورس‌ها در اروپا و آسیا

روز جاری روند معاملات بورس‌ها در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر اخبار مختلفی قرار گرفت و بیشتر با افت همراه شد.
کد خبر : ۱۱۰۸۶۰
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۱۷ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و ۳۴۸.۱۰  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۳۹ درصد افزایش تا سطح ۳۳۲۹.۶۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با صعود ۰.۳۴ درصدی در سطح ۹۳۸۸.۹۵ واحدی بسته شد.


کیتی جونز، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در موسسه " چارلز شاوب" گفت: در مقطع فعلی مهم ترین چیزی که معامله گران منتظر آن هستند، اجلاس پیش روی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود تا مشخص شود که آیا فدرال رزرو تن به کاهش بیشتر نرخ بهره خواهد داد یا خیر. اگر نرخ بهره کاهش پیدا کند احتمالا شاهد صعودهای بیشتری خواهیم بود.


وضعیت بورس‌های اروپایی


از سوی دیگر، بورس‌های اروپایی کماکان تحت تاثیر وقایع مربوط به فرانسه و انگلیس قرار دارند. مجلس انگلیس با اکثریت آرا با لایحه توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا بر سر خروج از اتحادیه اروپا تا سی  و یکم ژانویه موافقت کرده است.


همچنین در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۶۵۱.۴۴ واحد بسته شد.


شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۳۴ درصدی در سطح ۶۰۷۸.۵۴ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۱۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۵۴۸.۴۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۳ درصد پایین رفت و به ۹۶۵۸.۸۰ واحد رسید.


افت بورس‌های آسیا


از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۹۴ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۸۵۱.۲۰ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با سقوط ۲.۴۹ درصدی به ۲۸ هزار و ۷۸.۹۸ واحد رسید.


در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با ریزش ۱.۵۴ درصدی در سطح ۴۱۲۱.۲۲ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۹ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۰۶۶.۳۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.


در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۵۸.۲۰ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت ۰.۸۴ درصدی به ازای ۶۴.۶۵ دلار در هر بشکه مبادله شد. همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۳۷ درصدی به ۱۵۶۶ دلار رسید. هر اونس نقره با صعود ۰.۱۸ درصدی به ازای ۱۸.۱۱ دلار مبادله شد.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر