ریزش ۳۷۹۸ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۳۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۴۰۶ هزار و ۸ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۱۰۸۶۵
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۷۹۸) واحد ریزش معادل (۰.۹۳) درصد به ۴۰۶ هزار ۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۰۱۳) واحد افت معادل (۰.۹۳) درصد به ۱۰۸ هزار ۳۵۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۲۹ واحد رشد معادل ۱.۰۴ درصد به ۱۲۹ هزار و ۴۲۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۸۶ واحد افزایش، معادل ۱.۰۴ درصد به ۸۶ هزار و ۳۴۲ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۶۸۱) واحد کاهش، معادل (۰.۵۵) درصد به ۴۸۳ هزار و ۶۳۲ واحد، شاخص بازار اول با (۳۶۳۹) واحد افت معادل (۱.۲۴) درصد به ۲۹۰ هزار ۲۸۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۷۹۴) واحد ریزش معادل (۰.۴۵) درصد به ۸۴۷ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « شپنا با (۴۴۰) واحد، فارس با (۴۳۵) واحد، شبندر با (۴۱۰) واحد، اخابر با (۳۶۶) واحد، فولاد با (۳۰۴) واحد، فخوز با (۲۹۹) واحد و پارسان با (۲۹۴) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «کاشی و سرامیک با ۷۷۴ واحد رشد معادل ۴.۷۰ درصد به ۱۱۰ هزار و ۹۲۵ واحد، حمل و نقل با ۴۷۰ واحد افزایش معادل ۴.۶۱ درصد به ۳۸۰ واحد، اطلاعات و ارتباطات ۱۷ واحد رشد معادل ۴.۵۷ درصد به ۵ هزار و ۶۸۲ واحد، منسوجات ۲۴۴ واحد افزایش معادل ۴.۳۰ درصد به ۱۶ هزار و ۴۷۶ واحد، سیمان با ۱۶۰ واحد رشد، معادل ۳.۸۸ درصد به ۱۰ هزار و ۱۹۱ واحد، وسایل ارتباطی (۵۲۱) واحد افت معادل (۳.۶۶) درصد به ۱۳ هزار و ۷۳۲ واحد، فرآورده های نفتی با با (۶۶۷۵۶) واحد ریزش معادل (۴.۲۴) درصد به یک هزار و ۵۰۸ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «فرآور، غگل، خمهر، قنیشا، بورس، محافظ و غدام»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فسپا، فخوز، شسینا، شبهرن، شپنا، شبریز و کفرا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۷۶۶ هزار و ۴۱۵ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۷۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر