15 بهمن 1398 - 08:31
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بانک مرکزی متناسب با شرایط، بازار ارز را اداره می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بحران جهانی و وضعیت اقتصادی ناشی از آن در قیمت فعلی ارز موثر است، گفت: بانک مرکزی کنترل بازار ارز را از دست نداده اما متناسب با شرایط قیمت را اداره می کند.
کد خبر : ۱۱۰۸۷۵
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به علل نوسانات نرخ ارز، گفت: قاعدتا  فاکتورهای زیادی بر قیمت ارز تاثیر دارد و اگر این فاکتورها مدنظر باشد توجیه شرایط فعلی بازار تسهیل می شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق قانون مدیریت شناور بازار ارز بهترین راهکار در شرایط فعلی است، افزود: طبق قانون بودجه مدیریت شناور شده بازار ارز الزاماتی دارد که می تواند در شرایط فعلی بهترین اهرم برای رصد و کنترل بازار باشد.


محجوب با تاکید بر اینکه در شرایط سیاسی خاص کنونی رشد قیمت ارز طبیعی است، تصریح کرد: مدیریت اعمال شده بر بازار ارز از سوی بانک مرکزی مورد تایید بوده و به نظر نمی رسد که بازار از دست مسئولان این حوزه خارج شده باشد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بحران جهانی و وضعیت اقتصادی ناشی از آن در قیمت فعلی ارز موثر است، گفت: در حال حاضر فاکتورهای جهانی عامل نوسانات اخیر ارز بوده و در آمریکا نیز این نوع نوسانات رخ می دهد.


وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی کنترل بازار ارز را از دست نداده اما متناسب با شرایط قیمت را اداره می کند، افزود: اینکه چرا قیمت ارز روند نزولی  را تجربه نمی کند به علت این است که هنوز بحران ها فروکش نکرده از این رو با کاهش بحران ها روند رو به نزول نرخ ارز را نیز شاهد خواهیم بود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز پدیده خارجی بوده و کشورها به واسطه آن قدرت برای خرید و داد و ستد به دست می آورند، تصریح کرد: اینکه حباب نرخ ارز کاهش یابد بیشتر باید شرایط خارجی کنترل شود.

برچسب ها: بانک مرکزی ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر