02 بهمن 1398 - 14:24

٨٧ درصد تراکنش های بانک ملی غیر حضوری است

عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران اعلام کرد که ٨٧ درصد تراکنش‌های این بانک غیر حضوری و تنها ١٣ درصد در درون شعبه انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۱۰۹۱۰
مسعود خاتوني

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خاتونی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در سومین نشست ملی شو گفت: در ابتدای دهه ٩٠ حدود ٥٥ درصد از تراکنش های بانک ملی غیر حضوری بود که در پایان دی ماه این رقم به ٨٧ درصد رسیده است.


وی با اشاره به سه دهه فعالیت بانک ها در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: دهه اول فعالیت بانک ها در حوزه اتوماسیون، در دهه دوم استفاده از ابزارها در فضای بیرون از شعبه و در دهه سوم که در آن قرار داریم، هوشمندسازی در دستورکار قرار گرفته است.


معاون فناوری بانک ملی دهه آینده را تمرکز بر اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و افزود: تمرکز و خواست مسوولین و مقامات کشور نیز بر این موضوع قرار گرفته است. خاتونی درباره رونمایی از "نشان پرداخت" در سومین ملی شو اظهار داشت: هدف ما از این رونمایی آن است که بگوییم ما پرداخت را نشان گرفته ایم. بیشترین تراکنش ها در حال حاضر در حوزه پایانه های فروشگاهی و خریدهای اینترنتی است و به دلیل هزینه های بالا برای تولید کارت بانکی و ابزارهای پایانه های فروشگاهی، به دنبال کاستن از این موضوع هستیم.


وی هدف اول بانک ملی از رونمایی نشان پرداخت را حذف پایانه های فروشگاهی و هدف دوم را حضور در فضای دیجیتالی اعلام کرد. عضو هیات مدیره بانک ملی تاکید کرد که ما آن ١٣ درصد باقی مانده تراکنش های حضوری در شعبات را نشان گرفته ایم و می خواهیم برای گرفتن صورت حساب، تراکنش ها و هر موضوع دیگری به طور ٢٤ ساعته و در طول تمام روزهای هفته مشتری خود امور بانکی اش را مدیریت کند.


وی با اشاره به موضوع احراز هویت، سامانه شاهکار و غیره افزود: مسوولیت تمامی فرایندها در فضای دیجیتال بر عهده مشتری است. همان طور که بانک ملی در حوزه کارت به کارت پیشرو بود، در این حوزه نیز پیشرو است.


عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: در ایران ٧ میلیون دستگاه پوز وجود دارد که میانگین ارزبری آنها ١٥٠ یورو بوده است که رقم ریالی آن معادل ١١ هزار میلیارد تومان می شود. هدف ما حذف این رقم و حضور در فضای دیجیتال است.


وی ادامه داد: سه فرایندی که از سال ١٣٩٢ آغاز کردیم، اول احراز هویت از طریق سامانه شاهکار، دوم تایید کدهای پستی و تلفن های ثابت و سوم کارت ملی و اثر انگشت بود. سعدالله عیسی زاده رییس حوزه مدیرعامل بانک ملی نیز در این مراسم در سخنانی درباره چرایی انتخاب شرکت آسان پرداخت برای همکاری اظهار داشت: مجموعه آسان پرداخت به جهت توانمندی، اهلیت و صلاحیت لازم را داشتند و تاکنون همکاری خوبی با بانک ملی داشته اند.


خاتوتی در ادامه گفت: شاید از ما سوال شود که نشان پرداخت چه سودی برای بانک ملی دارد؟ ما بانک ملی هستیم و باید به ۷۰ میلیون نفری باشیم که در بانک ملی حساب دارند. خاتونی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد که ما منتظر تعیین دستورالعمل بانک مرکزی درباره کیف های پول الکترونیک هستیم و باید منتظر مهاجرت تراکنش ها از پذیرنده ها به نشان پرداخت باشیم. وی افزود: کیف پولی که روی اپلیکیشن آپ می بینید، دقیقا حسابش نزد بانک ملی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر