معامله دو میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا در تالار نقره‌ای

در جریان معاملات هفته گذشته گواهی سپرده کالایی بورس کالا معامله گران بیش از دو میلیون و ۲۳۸ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا را به ارزشی بیش از ۹۸۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال دادوستد کردند.
کد خبر : ۱۱۰۹۷۴
بورس کالا

به گزارش ایبِنا، آمار داد و ستدها نشان می دهد طی هفته گذشته بیش از یک میلیون و ۸۹۴ هزار گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش ۱۷۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال در بورس کالا دست به دست شد. ثبت این ارقام در شرایطی است که حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده زعفران نگین در هفته ماقبل به ترتیب یک میلیون و ۲۰ هزار گواهی به ارزش ۹۱ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال بوده و براین اساس فعالان تالار نقره ای هفته گذشته شاهد رشد ۸۶درصدی حجم و ۸۹ درصدی ارزش معاملات بودند.


همچنین حجم و ارزش معاملات در نماد معاملاتی ۶ انبار بورسی زعفران در حالی به صورت همزمان افزایش یافت که معامله این تعداد ورقه بهادار مبتنی بر کالا،   معادل دادوستد نزدیک به ۱.۸۹ تن زعفران نگین بورسی بوده است.


نزدیک به ۱۵۱ هزار گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی حدود ۱۱ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال در نماد ۵ انبار دادوستد شد. معاملات سکه تمام بهار آزادی در نماد چهار خزانه بانک های رفاه، سامان، صادرات و ملت در حالی در قالب گواهی سپرده کالایی ارزشی بیش از ۷۶۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریالی را رقم زد که این مبلغ نزدیک به ۷۸ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی در بازار گواهی سپرده کالایی را به خود اختصاص داد. در نمادهای مذکور حجم معاملات به تعداد ۱۵۵ هزار و ۳۱۰ گواهی سپرده سکه طلا رسید.


همچنین، معامله گران تعداد ۳۷ هزار و ۹۷۰ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ را معامله کردند و ارزشی حدود ۳۴ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال را به ثبت رساندند. به این ترتیب، معادل ۳۷۹۷ تن محصول استاندارد در قالب ابزار مالی گواهی سپرده کالایی در بازار خرید و فروش شد. در پایان این گزارش می افزاید؛ در این هفته ۵۱۲ گواهی سپرده زیره سبز نیز معامله شد و ارزش ۱۷۲ میلیون ریالی را ثبت کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها