ارتباط سپرده گذاری مرکزی و بانک پارسیان با سامانه سجام عملیاتی شد

بهره‌برداری ارتباط‌های الکترونیک سپرده مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) عملیاتی شد.
کد خبر : ۱۱۱۰۱۴
سجام

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی در مراسم بهره برداری ارتباط‌های الکترونیک سپرده مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) که با حضور مدیرعامل سمات و بانک پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: بازار سرمایه توانست در اوج تحریم ها و بن بست های اقتصادی و مالی با تامین مالی برای بخش عمومی، خصوصی و حتی برای دولت در توسعه اقتصاد کشور نقش ویژه ای داشته باشد.


حسین فهیمی در ادامه افزود: با طراحی ابزارهای نو و متنوع سرمایه‌گذاری‌های تازه با مشارکت فعال مردم صورت گرفته است و در این میان بسترهای بازار سرمایه هم متناسب با این شرایط باید گسترده تر شود.


استفاده از شریعت اسلامی


وی اظهار داشت: با استفاده از شریعت اسلامی در بازار سرمایه توانسته ایم با جلب اعتماد عمومی، جذب منابع تازه را وارد مراحل جدی‌تری کنیم.


کاهش ریسک جعل و دستکاری


فهمیمی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور افراد یک بار شناسایی می‌شوند و کاهش ریسک‌های جعل و دستکاری و همکاری با اولین بانک در بازار سرمایه هم صورت گرفت.


آخرین آمار ثبت نام


مدیرعامل سمات افزود: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند اما فعلا اجباری نیست و طرفیت بیش از ۱۰ میلیونی برای ثبت نام در این سامانه وجود دارد.


اولین ارتباط سجام با یک بانک


وی گفت : سجام پله اول قبل از ورود به پروژه‌های بزرگ‌تر و راهبردی‌تری است که لزوما باید در ابتدا این سامانه فعالیت آن جدی و عمومی می‌شد و همکاری با بانک پارسیان اولین ارتباط سجام از طریق یک بانک است که سرویس ها و خدمات بانک سرمایه به مشتریان (ثبت‌نام و اهراز هویت) به صورت کامل ارائه می شود.


تازه ترین آمار ثبت‌ نام در سجام


فهیمی افزود : ۱۹ هزار و ۳۰۰ مشتری جدید الورود در سجام در طی روزهای اخیر ثبت نام کرده اند که ۶۰ درصد از طریق موبایل، تبلت و اپلیکیشن ها بوده است که نشان می دهد افرادی با نگاه مدرن وارد بازار سرمایه شده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر