06 بهمن 1398 - 13:22

سیل مهربانی «بانک مهر ایران» به سیستان و بلوچستان سرازیر شد

سیل مهربانی «بانک مهر ایران» به سیستان و بلوچستان سرازیر شد.
کد خبر : ۱۱۱۰۱۷
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و برندها علاوه بر انجام وظایفی که بر اساس اهداف تأسیس خود بر عهده دارند، در زمینه‌های مختلفی به جامعه کمک می‌کنند. در واقع این مجموعه‌ها نیز مانند افراد حقیقی نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کنند و اقداماتی را در راستای این مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهند.


مسئولیت اجتماعی می‌تواند در شرایط عادی، پاسخگویی به دغدغه‌های جامعه باشد. به‌عنوان مثال، حفظ محیط زیست همواره یکی از دغدغه‌های افراد جامعه است که اقدامات متفاوتی برای آن انجام می‌شود. ممکن است شما به گروه‌های طبیعت‌گردی بپیوندید و کوه‌ها و ساحل دریا را پاکسازی کنید. افراد حقوقی مثل بانک‌ها و اداره‌ها هم در چنین مواردی با توجه به مسئولیت اجتماعی خود، اقداماتی را انجام می‌دهند. حذف کاغذ از فرآیندهای جاری این مجموعه‌ها، نمونه‌ای از مسئولیت اجتماعی آنها در راستای حفظ محیط زیست است.
در شرایط اضطراری نیز سازمان‌ها و نهادها مانند آحاد جامعه و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خیرخواهانه، خدماتی را به هم‌وطنان ارائه می‌دهند. همان‌طور که ما به‌عنوان شهروندان ایرانی، در سیل ابتدای سال و همچنین در سیل اخیر سیستان و بلوچستان، کمک‌های خود را به سیل‌زدگان رساندیم، سازمان‌ها و نهادها هم اقدامات مؤثری در این ارتباط انجام دادند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، از ابتدای سال در کنار هم‌وطنان سیل‌زده بوده است. این بانک علاوه بر معرفی شماره حساب برای تجمیع کمک‌های نقدی، بسته‌های کمک غیرنقدی را برای اهالی استان‌های درگیر سیل ارسال کرده است.

استمرار امدادرسانی پس از روزهای بحرانی


مسئله مهم درباره امدادرسانی به چنین مناطقی این است که مشکلات ساکنان آن‌ها به‌تدریج و با فروکش کردن سیلاب از یاد می‌رود. حجم بالایی از خدمات امدادرسانی، در روزهای ابتدایی بروز بحران و در سطح کمک‌های نقدی یا بسته‌های خوراک و پوشاک به این مناطق ارسال می‌شود. با این حال، مسکن و کسب‌وکار، تا مدت‌ها به‌عنوان چالشی حل‌نشده در این مناطق باقی‌ می‌ماند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هر دو سانحه طبیعی سال جاری یعنی سیل بهار و سیل اخیر سیستان و بلوچستان تلاش کرد مسئولیت اجتماعی خود را در هر دو زمینه ایفا کند. حضور اعضای هیئت مدیره بانک در این مناطق و ارزیابی و نیازسنجی برای شناسایی روش‌های امدادرسانی، به این بانک کمک کرد تا مسئولیت خود در رابطه با این هم‌وطنان را به‌نحو شایسته‌ای به‌انجام برساند.


در سیل بهار امسال اعضای هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور در استان‌های شمالی و غربی، توانستند ضمن شناسایی نیازهای آسیب‌دیدگان، امدادرسانی به این مناطق را به‌نحوی هدایت کنند که هر دو بخش دارای فوریت و بلندمدت را پوشش دهد. برای این منظور، محسن پدرام، رئیس هیئت مدیره بانک در استان لرستان و عیسی امامی، عضو هیئت مدیره بانک در گلستان حضور یافتند.


توزیع بسته‌های حمایتی در استان‌های شمالی و غربی
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با راه‌اندازی پایگاه کمک‌رسانی در شهرهای آسیب‌دیده از سیل بهار ۱۳۹۸، اقلام امدادی شامل مواد غذایی، مایحتاج ضروری و بسته‌های بهداشتی را با هماهنگی هلال‌احمر و بهزیستی، بین ساکنان این مناطق توزیع کرد. ارسال ۱۲ کامیونت حامل مواد غذایی به استان گلستان از جمله این اقدامات است. در استان خوزستان نیز بیش از چهار هزار بسته حمایتی و بهداشتی بین سیل‌زدگان مستقر در اقامت‌گاه‌های موقت هلال‌احمر توزیع شد.
در استان لرستان نیز ۷۰۰ بسته حمایتی و مایحتاج ضروری بین ۷۰۰ خانوار سیل‌زده شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر، ۲۰۰ بسته بین ۲۰۰ خانوار سیل‌زده شهرستان چگنی و ۱۰۰ بسته بین ۱۰۰ خانوار سیل‌زده شهرستان دلفان توزیع شد. در استان خوزستان نیز ۴۰۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی بین خانوارهای مستقر در اقامتگاه‌های موقت هلال احمر تخصیص یافت.
علاوه براین، در سیل ابتدای سال جاری، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض غیرنقدی به استان‌های گلستان، لرستان، مازندران، خوزستان و ایلام تخصیص داد. این مبلغ از محل بودجه تبلیغات و همچنین با کمک‌های کارکنان تأمین شد. کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کمک‌های نقدی خود را به دو صورت مشارکت در طرح همیاران مهر و اختصاص بخشی از حقوق و دستمزد خود به آسیب‌دیدگان سیل اختصاص دادند.
علاوه بر این، با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و کمیته امداد، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ازای هر نفر، با معرفی کمیته امداد به سیل‌زدگان اختصاص یافت.

احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده
ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده از دیگر اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت‌ اجتماعی خیرخواهانه این بانک بود. ۱۰۰ باب واحد مسکونی در استان‌های لرستان ( ۴۰ واحد)، گلستان (۳۰ واحد) و خوزستان (۳۰ واحد) توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احداث و به خانوارهای سیل‌زده، تحویل شد.

از سرگیری کسب‌وکارها در مناطق سیل‌زده
پس از توزیع بسته‌های حمایتی در روزهایی ابتدایی بحران و تحویل مسکن در ماه‌های آتی، مسئله بعدی، اشتغال و راه‌اندازی مجدد کسب‌وکارهایی است که بر اثر این رخداد طبیعی آسیب دیده‌اند. برای این منظور، مدیران حوزه کارآفرینی و اشتغال آستان قدس رضوی به همراه مدیر آستان در استان گلستان با حضور در مدیریت شعب بانک برای تفاهم، همکاری و تدوین‌ سازوکارهای لازم برای کمک به رفع محرومیت در مناطق آسیب‌دیده جلساتی تشکیل دادند تا درباره اقدامات بعدی، تصمیم‌گیری کنند.

بانک مهر ایران در سیستان و بلوچستان
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همان‌طور که در ابتدای سال جاری در کنار مردم سیل‌زده استان‌های شمالی و غربی بود، به مردم استان سیستان و بلوچستان نیز امدادرسانی می‌کند. این بانک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و با هماهنگی‌های انجام شده با هلال احمر و ستاد بحران استان، اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان را تهیه و توزیع کرده است. کارکنان این بانک نیز برای کمک به مردم آسیب دیده از سیل اخیر بخشی از حقوق و دسمتزد خود را برای تهیه مایحتاج ضروری، به سیل زدگان این استان اختصاص دادند. سیل مهربانی‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پایان ندارد. خانواده این بانک باور دارند دستان تمام ما سدی است که یارای ایستادگی در برابر هر سیلی را دارد و همگی در روزگار سختی کنار یکدیگر هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر