06 بهمن 1398 - 17:24

۷ استان پرتقاضا در اخذ تسهیلات خرید مسکن

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کل آمار و اطلاعات بانک مسکن استان‌های پیشتاز در ارائه تقاضا و دریافت تسهیلات خرید مسکن را معرفی می‌کند.
کد خبر : ۱۱۱۰۲۶
مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با استناد به داده های ارائه شده از سوی اداره کل آمار و اطلاعات بانک مسکن،در نه ماهه اول سال جاری متقاضیان مسکن در هفت استان کشور پیشتاز دریافت تسهیلات بانکی خرید مسکن از محل انواع تسهیلات قابل پرداخت به این بخش بوده اند.


آمارها نشان می دهد این استان ها جزو پرجمعیت ترین استان های کشور و استان هایی هستند که مرکز آن ها عمدتا یکی از کلانشهرهای کشور محسوب می شود.


آمارها نشان می دهد در نه ماهه اول سال جاری در مجموع در همه استان های کشور-کل کشور-۹۹ هزار و ۷۰۷ فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان واحد شرایط پرداخت شده است.در واقع در نه ماهه ابتدای امسال یعنی از اول فروردین ۹۸ تا انتهای آذرماه این سال،نزدیک به ۱۰۰ هزار فقره انواع تسهیلات خرید مسکن(اعم از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم،تسهیلات اوراق،مسکن جوانان و ...) از سوی شعب بانک مسکن در همه شهرهای کشور به متقاضیان پرداخت شده است.


حجم ریالی کل تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان خرید مسکن در این بازه زمانی -۹ ماهه ابتدای سال ۹۸-معادل رقمی در حدود ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.


در این میان هفت استان کشور بیشترین میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن را به خود اختصاص داده اند.استان‌های تهران،خوزستان،اصفهان،مازندران،البرز،آذربایجان شرقی،گیلان هفت استانی هستند که به ترتیب بیشترین میزان تقاضا و پرداخت وام خرید مسکن در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در این استان ها تمرکز یافته است.


یکی از مهمترین دلایل این موضوع تمرکز تعداد بیشتری از جمعیت در این استان ها و قرار گرفتن عمده مراکز این استان ها در فهرست کلانشهرهای کشور است.به تبع با افزایش میزان جمعیت در یک استان تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن نیز افزایش می یابد و از آنجا که قیمت مسکن در این استان ها معمولا فاصله بیشتری با توان خرید متقاضیان دارد تقاضا برای استفاده از تسهیلات به منظور پوشش بخشی از هزینه های خرید مسکن در این استان ها نیز افزایش می یابد.


هر چند متناسب با جمعیت موجود در سایر شهرها،به دلیل مناسب بودن پوشش کمکی تسهیلات خرید مسکن،این تسهیلات در شهرهای کوچک نیز مورد استقبال متقاضیان قرار دارد.


براساس اطلاعات و آمارهای موجود در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در استان تهران مجموعا ۲۷ هزار و ۶۷۹ فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.حجم و ارزش ریالی این تسهیلات نیز معادل یکهزار و ۶۵۳ میلیارد تومان برآورد می شود.


پس از تهران در استان خوزستان مجموعا در این بازه زمانی ۸۹۲۰فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان واجد شرایط به ارزش ریالی ۴۰۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.


سومین استان پرتقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن استان اصفهان بوده است.در ۹ ماهه اول سال جاری مجموعا ۶۱۶۶ فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به ارزش ریالی ۳۲۰میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.


پس از اصفهان استان مازندران با ثبت ۶۱۴۷ فقره پرداخت تسهیلات مسکن به ارزش ریالی حدود ۲۸۸ میلیارد تومان در رتبه بعدی بیشترین حجم پرداخت تسهیلات خرید مسکن در ۹ ماهه اول سال جاری قرار دارد.


در استان البرز نیز در این بازه زمانی ۵۷۹۱ فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.حجم ریالی این تسهیلات نیز معادل رقمی حدود ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد شده است.


استان آذربایجان شرقی با پرداخت ۵۶۶۰ فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به ارزش ریالی ۲۸۰ میلیارد تومان در رتبه ششمین استان کشور پرمتقاضی برای دریافت تسهیلات خرید مسکن قرار دارد.پس از آن استان گیلان با پرداخت ۵۳۹۷ فقره تسهیلات خرید مسکن به ارزش ۲۳۷ میلیارد تومان بیشترین میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن در میان استان های کشور را به خود اختصاص می دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر