07 بهمن 1398 - 14:35

نماز موجب ظرفیت سازی کارکنان و افزایش کارآمدی سازمانی می‌شود

مشاور مدیر عامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون به تببین نقش نماز در ظرفیت‌سازی کارکنان و افزایش کارآمدی سازمانی پرداخت.
کد خبر : ۱۱۱۰۶۰
.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سعید معادی مشاور مدیر عامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون صبح امروز در گردهمایی آموزشی ائمه جماعات سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل ساختمان میرداماد این بانک اظهار داشت: نماز به عنوان مهمترین عبادت از جایگاه والایی در میان افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها برخوردار است.
 
وی افزود: نماز به لحاظ تاثیر ارتباطی و اثربخشی در رابطه فرد با خودش، رابطه فرد با خالق و رابطه فرد با جهان هستی آثار و برکات فراوان دارد و با دارا بودن ویژگی خاص، در توسعه وجودی و ظرفیت‌سازی انسان پیرامون ارتباط با جهان هستی حائز اهمیت است.
 
مشاور مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تبیین نقش نماز در توسعه وجودی و ظرفیت‌سازی انسان پیرامون ارتباطات خاطر نشان کرد: اگر از ظرفیت این رخداد مهم فردی و جمعی به خوبی بهره‌برداری شود، دو نتیجه مهم قابل دستیابی خواهد بود، اولین دستاورد در توسعه فردی و اعتلای اخلاقی و رشد معنوی تک تک اشخاص می‌باشد، که با حرکت در مسیر عبودیت حق تعالی میسر می‌گردد.
 
وی افزود: دومین دستاورد به بازدارندگی و پیش‌برندگی این پدیده مربوط می شود. نماز با توجه به ویژگی اتصال افراد به جایگاه حق در جهان هستی، موجب پیشروی افراد در مسیر حقیقت و موجب بازدارندگی از انحرافات می‌گردد.
 
معادی تصریح نمود: نماز همانگونه که با تاثیر در بعد فردی در اعتلای اخلاق تجاری و اخلاق حرفه‌ای اشخاص تاثیر مثبت دارد، تاثیر بسیار مهمی در افزایش بهره‌وری، کارآمدی و اثربخشی سازمان خواهد داشت.
 
مشاور مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به نقش مهم ائمه جماعات در ارتقای بهره‌وری سازمان گفت: فضای کسب و کار و فضای تجاری یک محیطی دربرگیرنده ارتباطات گسترده فردی، گروهی و سازمانی می‌باشد و در صورتی که فرد همان آموزه‌ها و مراتب عبادی را در محیط اداری و تجاری رعایت نماید، بهره‌وری کارکنان و کارآمدی سازمان به بالاترین سطح می رسد.
 
مدیر روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون گفت: در صورتی که احساس شود نماز از دو بعد فردی و اجتماعی تاثیرگذار نبوده است، نقص و ایراد به فاعلیت نمازگزار برمی‌گردد که درک صحیح از جایگاه و نقش نماز حاصل نشده است.
 
معادی فضای کسب و کار را محیطی توصیف نمود که با منابع محدود، هدف سازمانی این است که حداکثر رضایت مشتریان حاصل شود، که با کارکرد ظرفیت‌سازی نماز نیروی انسانی می‌تواند به سرمایه انسانی تبدیل شود و به عنوان مهمترین دارایی سازمان در فضای رقابتی منشأ تحولات مثبت در مسیر خدمت‌گذاری و خدمت‌رسانی گردد.
 
وی افزود: پرورش، توسعه، رشد، تکامل، یادگیری و دانش‌پذیری نیرو و سرمایه انسانی را در پرتو نماز قابل حصول است.
 
گفتنی است گردهمایی آموزشی ائمه جماعات سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور کلیه ائمه جماعات سازمان‌ها و بی‌نظیر جلالی مدیر کل فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر