07 بهمن 1398 - 17:44

حمایت بانک توسعه تعاون از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به تشریح تدابیر و اقدامات این بانک در حمایت از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پرداخت.
کد خبر : ۱۱۱۰۷۰
.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌اله مهدیان رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که به همراه حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارتخانه جهت شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بازدید از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان در این استان حضور یافته است ضمن تبیین اقدامات حمایتی این بانک اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در مرحله اول مبلغ ده میلیارد ریال کمک نقدی جهت نیازهای ضروری استان اهدا نموده است.
 
وی در ادامه به تخصیص  مبلغ ۷۰ میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان سیل خبر داد و افزود: پرداخت وام قرض‌الحسنه به ازای سرانه هر نفر تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۳۶ ماه می‌باشد که با یک ضامن و در صورت ضرورت به‌صورت زنجیره‌ای با معرفی استانداری (ستاد بحران) قابل پرداخت است. وی ادامه داد: بخشش جرایم تسهیلات مناطق سیل‌زده در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه امهال تسهیلات در مناطق سیل‌زده نیز دنبال می‌گردد.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه ضمن تشریح عملکرد استان در تحقق نسبت مصارف به منابع به میزان  ۱۲۵ درصد خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات توسعه‌ای در راستای اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم خصوصا جنوب کشور از اولویت‌های بانک توسعه تعاون می‌باشد و با توجه به آمار مناسب بانک در پرداخت تسهیلات به استان، انتظار می‌رود تا با همراهی بیشتر سایر دستگاه‌ها به ویژه سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منابع سپرده‌ای بانک در استان تقویت شود و توان تسهیلات‌دهی بانک در استان افزایش یابد.
 
حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز درادامه جلسه افزود: مرحله دوم کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هموطنان عزیز سیل‌زده  از کمک‌های مرحله اول موثرتر و مهم‌تر خواهد بود که پیش‌نویس آن تهیه شده و به دستگاه‌های زیرمجموعه ارائه گردیده است.
 
وی با تاکید براولویت ایجاد اشتغال پایدار و جذب سرمایه‌گذاری در استان افزود: کمک به کارآفرینانی که در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد و براساس دریافت اعلام نیاز آموزشی کارآفرینان، تدابیر لازم جهت مهارت‌افزایی آنان  توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود.
 
معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از عملکرد این بانک در مقایسه با سایر بانک‌ها  افزود: نسبت مصارف و منابع بانک توسعه تعاون در استان در مقایسه با نسبت مصارف و منابع سیستم بانکی استان بالاتر است ضمن آنکه عملکرد این بانک در خصوص پرداخت تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری و طرح اشتغال فراگیر قابل توجه می‌باشد.
 
وی همچنین با اشاره به میزان جذب حداکثر منابع تخصیص یافته در قالب طرح‌های مذکور در استان از پیشنهاد مطرح شده از سوی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در خصوص تخصیص مبلغ هزار میلیارد ریال به سهم هر یک از بانک‌های عامل طرح مذکور در استان استقبال کرد.
 
گفتنی است در این سفر مدیرعامل بانک و هیات همراه از پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان بازدید نمودند و در جریان طرح‌های دانش‌بنیان و مشاغل خانگی استان قرار گرفتند و همچنین مجتمع خدمات تفریحی و گردشگری صاحب‌الزمان زاهدان را نیز افتتاح نمودند که این طرح با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح اشتغال فراگیر و ۷ میلیارد ریال از محل بند الف تبصره ۱۸ بانک توسعه تعاون راه‌اندازی شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر