12 بهمن 1398 - 11:44

نقش اساسی فناوری و بانکداری اسلامی در توسعه مالزی ۲۰۲۰

بر اساس چشم انداز بازار کار ۲۰۲۰، صنعت فناوری و بانکداری اسلامی نقش بزرگی در اقتصاد داخلی مالزی ایفا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۱۱۵۳
بانک مرکزی مالزی

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، آژانس کاریابی رندستاد مالزی در یک گزارش تحلیلی اظهار داشت: بر اساس چشم انداز بازار کار ۲۰۲۰ مالزی، انتظار می‌رود صنعت فناوری و بانکداری اسلامی نقش بزرگی در اقتصاد داخلی این کشور ایفا کند. مالزی به عنوان مرکز رشد و توسعه بانکداری اسلامی در سطح جهانی محسوب می‌شود و در زمینه مالی اسلامی نیز قطب جهانی به شمار می‌آید.


بر اساس این گزارش، دولت مالزی صنعت بانکداری اسلامی را به عنوان کانون اصلی رشد و پیشرفت در اقتصاد این کشور به رسمیت شناخته است و صنعت فناوری را نیز به عنوان یکی از محرک‌های برجسته در زمینه توسعه اقتصادی مالزی در سال جدید، معرفی کرده است.


رندستاد افزود: مالزی محل مناسبی برای ایجاد مراکز ارائه‌دهنده خدمات مشترک در حوزه بانکداری و فناوری به شمار می‌آید و لذا با سایر کشورها مانند هند، برای جذب شرکت‌ها در زمینه ایجاد مراکز بزرگ عملیاتی و انجام تحقیقات توسعه‌ای رقابت می‌کند.


در این گزارش آمده است: بسیاری از رهبران مشاغل به دنبال فناوری‌های اسلامی هستند که آنها را در هدایت پروژه‌های تحول دیجیتال کمک کند و در نهایت منجر به افزایش کارآیی و مزیت‌های رقابتی در آنها شود. در همین راستا، بسیاری از مدیران ارشد حوزه فناوری، با در دست داشتن بودجه‌های کلان مأمور شده‌اند که از این طریق، سطح  بهره‌وری و درآمدزایی خود را ارتقا دهند.


به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های پیش رو در توسعه صنعت فناوری و بانکداری اسلامی، کمبود نیروی کار متخصص در کشور مالزی است. این در حالی است که شرکت‌های چندملیتی نیز برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، ترجیح می‌دهند نیروی کار خود را از افراد بومی مالزی استخدام کنند. همین مسأله یعنی کمبود نیروی کار بومی در بعضی موارد منجر به استخدام نیروی کار خارجی و در نهایت افزایش هزینه‌ها شده است.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش کامل این خبر به این نشانی مراجعه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر