تقویت قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا و نقره در بازار بورس کالای MCX هند امروز با اندکی افزایش مواجه شد.
کد خبر : ۱۱۱۱۷۱
طلا

به گزارش ایبِنا، در معاملات امروز MCX، معاملات آتی طلا برای ماه آوریل با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۴۱.۲۹۳ دلار به ازای هر ۱۰ گرم افزایش پیدا کرد و به رکورد اوایل ماه جاری نزدیک شد. در بازارهای جهانی، روز گذشته بدنبال افزایش نگرانی ها پس از شیوع سریع ویروس کرونا که به افزایش تمایل برای سرمایه گذاری های امن منجر شد، قیمت هر اونس طلا در گروه بورس و بازرگانی و کالای شیکاگو به ۱.۵۸۸ دلارافزایش یافت.


از سویی دیگر، سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه و برای مقابله با ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد و آمریکا نیز در واکنش به شیوع کرونا، در این کشور ضمن اعلام وضعیت اضطراری دستور داد که شهروندانی که از استان هوئبی چین به مرکزیت ووهان (محل شیوع ویروس) بازگشته اند، به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.


معاملات آتی هر اونس نقره نیز در CME (گروه بورس و بازرگانی و کالای شیکاگو) به ۱۸.۰۳۰ دلار افزایش یافت. نگرانی های ناشی از کرونا علاوه بر این بازارهای مالی جهان را تحت تاثیر شدید  قرار داد به طوری که شاخص داو جونز بیش از ۷۰۰ واحد کاهش یافت.


در این ارتباط، «آبیشاک بانسال» رییس هیات مدیره گروه آبانس، می گوید که برای پیش بینی واقعی تاثیرات کرونا هنوز زود است اما اگر شرایط کنونی تشدید شود، افزایش چشمگیر قیمت طلا را شاهد خواهیم بود؛ سرمایه گذاری که در رابطه با چنین سناریویی سرمایه گذاری امن محسوب می شود.


بسیاری از شهرهای چین همچنان در قرنطینه به سر می برند و فعالیت های تجاری کاملا تعطیل شده است. به گفته بانسال، در چنین شرایطی طلا سرمایه گذاری مطمئنی است. «کریگ ارلام» تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: طلا همچنان به عنوان یک سرمایه گذاری سنتی و امن، جای خود را در بازار باز می کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر