پیش‌بینی ادامه روند رو به رشد بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد روند رو به رشد بازار سهام آرام و پیوسته ادامه داشته باشد.
کد خبر : ۱۱۱۱۷۷
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

حسن خدایی در گفت وگو با خبرنگار  ایبِنا در خصوص شرایط کنونی این روزهای بازار سرمایه ، گفت: با توجه به رشدهایی که این بازار طی چند هفته گذشته تجربه کرده است، در برخی روزها شاهد عرضه‌های سنگینی هستیم که برخی از سهامداران با این ذهنیت که زمان اصلاح بازار سهام فرا رسیده انجام می‌دهند، این در حالی است که به دلیل وجود حجم بالایی از نقدینگی در این بازار، این عرضه‌ها ادامه‌دار نمی‌شود.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در شرایطی است که در برخی موارد حتی عرضه‌کنندگان و فروشندگان سهام، دوباره در صف‌های خرید قرار گرفته و با قیمت بالاتری سهام فروخته شده را خریداری می‌کنند.


وی اذعان داشت: نوسان ذات بازار سرمایه است و با فروش سهام برخی از افراد، عده‌ای دیگر به عنوان سهامدار تازه نفس اقدام به خرید سهام کرده‌ و در قیمت خریداری شده، کف‌های محکی برای قیمت سهام شرکت‌ها می‌سازند. بنابراین به سهامداران و معامله‌گران پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط خوبی که این روزها بازار سهام دارد به‌صورت بلندمدت در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بررسی قیمت سهام شرکت‌ها در سالجاری نشان می‌دهد سهامدارانی که با دید میان‌مدت در بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بیش از نوسان‌گیران سود کسب کرده‌اند گفت: این روزها خریداران و سرمایه‌گذارانی با حجم نقدینگی قوی در بازار حضور دارند، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود روند رو به رشد بازار سهام آرام و پیوسته ادامه داشته باشد.


وی ادامه داد: توجه به مواردی همچون قیمت جهانی کالاها، مناسبات سیاسی در داخل و خارج کشور، وضعیت صنایع و تولید شرکت‌ها و عوامل اثرگذار بر آنها از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاران برای دادوستد سهام شرکت‌ها باید به آنها توجه کنند.

برچسب ها: رشد سهام پیش بینی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر