14 بهمن 1398 - 08:50

پرسش کلیدی درباره تسهیلات مسکن

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان این بانک به سوال ها و تماس های تلفنی پاسخ داد.
کد خبر : ۱۱۱۲۲۰
اسکناس

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسن مرادی، مدیر امور طرح وبرنامه بانک مسکن با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن-call center- به صورت مستقیم با متقاضیان و مشتریان بانک مسکن پیرامون سوالات و ابهامات مطرح شده از سوی آن ها پاسخ داد.


مدیران و مسوولان بانک مسکن در بخش های مختلف به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از روز گذشته با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن به صورت مستقیم بامتقاضیان دریافت تسهیلات و مشتریان این بانک به صورت تلفنی گفت وگو می کنند. به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مشتریان بانک مسکن و عموم مردم می توانند از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن در ساعات ۱۰ تا ۱۲ صبح با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن به شماره ۶۱۰۸۸-۰۲۱ تماس گرفته و سوالات خود را پیرامون مسائل مربوط به بانک مسکن مطرح کنند و مدیر مربوطه با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان به سوالات آن ها پاسخ خواهد داد.


وی که روز گذشته به منظور پاسخ به سوالات متقاضیان در مرکز ارتباط با مشتریان حضور یافته بود افزود:روز گذشته مشتریان بانک مسکن که اقدام به تماس با مرکز ارتباط با مشتریان کردند عمدتا یک سوال مهم در ارتباط با تسهیلات خرید مسکن مطرح می کردند که به سوالات آن ها پاسخ داده شد.


مرادی تصریح کرد:عمده سوالات در مورد درخواست شعب برای معرفی ضامن در زمان اعطای تسهیلات مسکن بود. با توجه به اینکه سقف تسهیلات خرید مسکن افزایش یافته است شعب بانک مسکن از متقاضی دریافت تسهیلات درخواست معرفی ضامن می کنند.تا قبل از افزایش سقف تسهیلات تا ۲۴۰ میلیون تومان در شهر تهران و افزایش سقف در سایر شهرها،تاکید بر این بود که تا حد ممکن شعب از متقاضیان درخواست معرفی ضامن نکنند و تنها با مدارک درآمدی و شغلی به شرط کفایت درآمدی برای پرداخت اقساط ماهانه و محرز شدن بنیه مالی کافی تسهیلات گیرنده برای پرداخت قسط،تسهیلات به وی اعطا شود.


وی ادامه داد:اما در شرایط فعلی که رقم اقساط ماهانه متناسب با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن افزایش یافته است و در شهر تهران برای تسهیلات زوجین از قسط ماهانه ۴ میلیون تومان فراتر می رود در صورتیکه مبلغ قسط ماهانه کمتر از حقوق و درآمد ماهانه افراد باشد یا باقی مانده حقوق افراد پس از کسر قسط بانک تکافوی سایر نیازهای مالی فرد را ننماید ، بانک ناچار به درخواست معرفی ضامن برای ضمانت بازپرداخت تسهیلات است.


مرادی گفت:در شرایطی که مدارک درآمدی فرد بنیه مالی وی برای پرداخت قسط ماهانه را اثبات نکند بانک دو راه دارد یکی ممانعت از پرداخت تسهیلات به متقاضی است و دیگری درخواست معرفی ضامن از سوی فرد متقاضی.در واقع درخواست برای معرفی ضامن به منظور کمک به مشتریانی است که مدارک شغلی و درآمدی آن ها بنیه مالی کافی آن ها بر ای پرداخت قسط ماهانه را اثبات نمی کند تا این گروه از افراد هم بتوانند تسهیلات مورد تقاضای خود را دریافت کنند و بانک نیز نگرانی بابت دریافت به موقع مطالبات خود را نداشته باشد.


وی خاطرنشان کرد:با این حال اگر فرد بتواند با مدارک شغلی و درآمدی خود مبنی بر فیش حقوقی،حکم کارگزینی،ارائه حساب بانکی که ماهانه به آن سود تعلق می گیرد،اجاره نامه ای که از طریق آن در هر ماه اقدام به دریافت اجاره از مستاجر می کند و ... کفایت بنیه مالی خود را اثبات کند و درآمد ماهانه وی بیشتر از رقم اقساط ماهانه تسهیلات درخواستی بیشتر باشد، نیازی به معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر