19 بهمن 1398 - 09:56
در آستانه همایش بانکداری الکترونیک تشریح شد،

آذری جهرمی: سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور توسعه می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال دراقتصاد کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۲۶۷
محمد جواد آذری جهرمی

به گزارش ایبِنا ، محمد جواد آذری جهرمی در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به اهمیت تحول دیجیتال، افزود: انقلاب چهارم صنعتی مهمترین موضوع قرن حاضر به شمار می‌رود  که اساس آن تحول و  تغییراتی بزرگ، سریع و عمیق در تمامی بخش‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، اشتغال، کارآفرینی و ... است که بر بستر فناوری‌های نوین  ایجاد و این تحول در نظام ساختاری باعث شده تا  تحول دیجیتال نامگذاری شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تحول دیجیتال به دنبال افزایش کارآمدی و صرفه جویی، توسعه کاربردهای فناوری، بهبود کیفیت زندگی و رفاه بشر است که باعث شده تا حرکت به سوی آن ناگریز باشد؛ فناوری‌های جدید و کسب و کارهای نوین مهمترین بازیگران تحول دیجیتال هستند که توسعه و بهره‌گیری از آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.


وی با بیان این که حرکت در مسیر تحول دیجیتال ضروری است، خاطر نشان کرد: اقتصاد دیجیتال به زودی به مهمترین بخش اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد و بر همین اساس کشورهای جهان درگیر موضوع تحول دیجیتال هستند و ایران نیز در همین خصوص اقداماتی را انجام داده تا بتواند سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد را توسعه دهد؛ اعتقاد دارم که اقتصاد دیجیتال انتخاب نیست بلکه الزام است.


آذری جهرمی تاکید کرد: تحول دیجیتال موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در برابر پذیرش آن ایستادگی و مقاومت کرد چرا که صرفا آب در هاون کوبیدن است؛ باید با موج تحولات جهانی همراه شد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین اقتصاد کشور را توسعه داد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: همانطور که شرکت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهان توانسته‌اند تا جایگزین غول‌های نفتی و صنایع سنتی شوند، در ایران نیز به زودی کسب و کارهای جدید با برترین شرکت‌های سودآور جایگزین می‌شوند؛ گام ابتدایی در راستای تحول دیجیتال توسعه فناوری اطلاعات است که در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم سرمایه گذاری‌هایی استراتژیک داشته و امید است در سال‌های آینده ایران هوشمند بر بستر اقتصاد دیجیتال محقق شود.


یادآور می‌شود، نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر