15 بهمن 1398 - 17:33
ناظر گمرکات استان هرمزگان خبر داد :

صادرات ۱۸ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان در شرایط تحریم

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: صادرات این گمرکات در ۱۰ ماهه سال‌جاری از نظر تناژ ۳ برابر واردات بوده و طی این مدت ۱۸ میلیارد دلار کالا به کشورهای خارجی صادر شده است.
کد خبر : ۱۱۱۲۸۷
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ابوالفضل اکبرپور در جمع خبرنگاران و در نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: در ۱۰ ماهه امسال همچنین ۶ میلیون تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان هرمزگان وارد شد که حجم قابل توجهی از آن را کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.


مدیرکل گمرک شهیدرجایی با اشاره به اینکه ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی به طور شبانه‌روزی انجام می‌شود، اظهارداشت: فرآیند ترخیص کالاهای یادشده با توجه به تسهیلات گمرک ازجمله حمل یکسره در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.


بر پایه این گزارش اله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۸۰ میلیون تن کالا در گمرکات استان تخلیه و بارگیری شده است، گفت: علاوه بر ظرفیت‌های تخلیه و بارگیری در حوزه مسافری و گردشگری نیز اقدامات زیادی توسط این اداره کل صورت گرفته به طوری که طی مدت مذکور ۱۵ و نیم میلیون نفر- سفر از بنادر استان انجام شده که بیش از ۹۸ درصد سفرهای دریایی است.


وی همچنین گفت: در ۱۰ ماهه سال‌جاری یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالاهای اساسی وارد بنادر استان شده که بخش اعظم آن ترخیص شده است و این در حالی است که ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم.


این گزارش حاکی است که ناظر گمرکات استان و مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست به سئوالات خبرنگاران در مورد موضوعاتی همچون خودروهای باقی‌مانده در گمرکات و موضوع اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا پاسخ دادند و تأکید کرده که هیچ موردی از ورود کالاهای آلوده به این ویروس در گمرکات استان هرمزگان دیده نشده است.


آنها تصریح کردند که همه اقدامات لازم برای مصون ماندن کارکنان بخش‌های مختلف ازجمله گمرک و بنادر در این خصوص در حال انجام است.


در پایان این نشست خبری، خبرنگاران از سامانه الکترونیکی ایکس‌ری کامیونی بازدید کرده و از نزدیک با نحوه اسکن کانتینرهای حامل کالاهای وارداتی آشنا شدند. خبرنگاران همچنین از اسکله شهیدرجایی و چگونگی تخلیه و بارگیری کالاها بازدید به عمل آوردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها