بورس آسیا جان گرفت، نفت جهش کرد اما تلفات کرونا به ۵۰۰ رسید

بدنبال افزایش قیمت سهام در بازار بورس چین و قوت گرفتن امیدها و انگیزه‌های بیشتر برای کاهش خسارت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، بازار بورس آسیا امروز (چهارشنبه) بدون تغییر کار را خود را ادامه داد.
کد خبر : ۱۱۱۳۰۶
بازار بورس آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، گسترده‌ترین شاخص شرکت MSCI در منطقه آسیا اقیانوسیه و خارج از ژاپن ۰.۶ درصد افزایش یافت. بازار بورس چین و هنگ‌کنگ نیز به ترتیب ۱.۶۶ و ۰.۵۲ درصد رشد داشتند.


بهای نفت با امید به کاهش تولیدات از سوی اوپک و متحدانش یک درصد افزایش داشت اما با توجه به اینکه نگرانی‌ها بابت کاهش تقاضا برای انرژی و سایر کالاها همچنان وجود دارد، چشم انداز ضعیفی پیرامون نفت و فرآورده‌های نفتی شکل گرفته است.


نرخ برابری یوآن به دلار با تغییر کمی مواجه شد که حاکی از رویکرد محتاطانه از سوی سرمایه گذارانی است که تاثیرات کرونا را رصد می‌کنند.


معاملات شاخص یورو استاکس ۵۰، به اندازه  ۰.۱۹ درصد کاهش پیدا کرد و شاخص داکس آلمان نیز با افت ۰.۰۴ درصدی روبه رو شد این در حالی است که شاخص بورس اوراق بهادار فایننشال تایمز ( اف‌تی‌اس‌ای ۱۰۰) نیز در نشانه‌ای حاکی از تمایل بازار بورس اروپا برای شروع محتاطانه تجارت، ۰.۲۹ درصد سقوط کرد.


چین و سایر کشورها در تلاش برای مهار کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان شیوع پیدا کرد، محدودیت‌های مسافرتی اعمال کرده اند؛ اتفاقی که در نتیجه آن سرعت رشد تولیدات و همچنین صنعت گردشگری در دومین اقتصاد برتر جهان، تا اندازه قابل توجهی کاسته شد.


بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که هر نوع کسادی ناشی از کرونا موقتی بوده و اقدامات چین دلیلی برای خوش‌بین ماندن به رشد اقتصادی آتی جهان است اما مقامات بهداشت تاکنون هیچ راهی را برای جلوگیری از شیوع کرونا چه داخل و چه خارج از چین پیدا نکرده اند.


مایکل مک‌کارتی استراتژیست ارشد شرکت‌های سی‌ام‌سی در سیدنی گفت: به نظر روز قدرتمندی را در چین پیش رو داریم اما اینکه روند رو به پایین است یا بالعکس هنوز مشخص نیست. سرمایه گذاران نفتی همچنان در مورد اختلال و کاهش تقاضا خوش‌بین هستند اما سهامداران شرکت‌ها به ویژه خارج از چین، تاثیرات کرونا را نادیده می‌گیرند.


بازار بورس استرالیا با تقویت از سوی بخش معدن، ۰.۴۵ درصد بالا رفت. شاخص نیکی ژاپن نیز با حمایت سهام تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی، ۱.۴۲ درصد افزایش داشت.


معاملات آتی بازار بورس آمریکا در منطقه آسیا امروز ۰.۱۲ درصد کاهش یافت. شاخص S&P ۵۰۰ روز گذشته ۱.۵ درصد رشد داشت و شاخص نزدک نیویورک نیز تا نزدیکی بالاترین رکورد خود افزایش پیدا کرد.


بانک مرکزی چین به احتمال زیاد بیستم فوریه نرخ وام‌های اصلی خود (وام مشتریان خاص) را کاهش داده و در هفته‌های پیش رو نسبت نقدینگی بانک‌های کاین شور را نیز کم خواهد کرد.


بانک مرکزی چین پیش از این یعنی در هفته جاری در راستای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و همچنین بازگردان اعتماد، میلیاردها دلار به نظام مالی چین تزریق کرد.


کرونا تا اینجای کار و براساس گزاش‌ها ۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است. وزیر بهداشت ژاپن امروز از شناسایی ۱۰ مورد آلوده به کرونا در یک کشتی گردشگری در بندر یوکوهاما خبر داد.


نفت خام آمریکا با ۱.۰۹ درصد افزایش به بشکه‌ای ۵۰.۱۵ دلار رسید و نفت خام برنت نیز با ۱.۱۵ درصد رشد پس از سقوط روز گذشته، بشکه‌ای ۵۴.۵۸ دلار معامله شد.


اوپک و متحدانش در نظر دارند تا تولید خود را روزانه تا ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دهند.


پس از آنکه چین ۲۱ ژانویه شناسایی کرونا را که در آن برهه ناشناخته بود، اعلام کرد، معاملات آتی برنت در حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.


در بازار داخلی، نرخ برابری یوآن چین پس از افزایش ۰.۳ درصدی در روز گذشته، در قیمت ۷.۰۰۳۶ دلار باقی ماند.


 ین به دلار با نرخ برابری ۱۰۹.۴۸ معامله شد و پایین ترین سطح خود را در طول یک هفته تجربه کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر