16 بهمن 1398 - 20:12
همزمان با چهارمین روز دهه فجر؛

آغاز به کار طرح گواهی اعتبار مولد با مشارکت بانک تجارت

طرح گواهی اعتبار مولد (گام) با ظرفیت اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در شبکه بانکی کشور آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۱۱۱۳۳۰
تجارت

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی،طرح گواهی اعتبار مولد (گام) سه شنبه ۱۵ بهمن سال جاری در محل شعبه مرکزی بانک و همزمان در بانک ملی و با مشارکت بانک‌های تجارت، ملی، صادرات و ملت، با ظرفیت اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار، آغاز به کار کرد.


رئیس کل بانک مرکزی در مراسم آغاز به کار این طرح در سخنانی، طرح گام را یکی از برنامه‌های مهم بانک مرکزی با هدف کمک و مشارکت شبکه بانکی کشور در تامین مالی بنگاههای تولیدی  معرفی کرد. همتی ادامه داد، این طرح با مدیریت نقدینگی، به شکل غیر تورمی، سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید را به ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، فراهم  می سازد.


وی افزود: گواهی اعتبار مولد به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال، در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی ارائه می کند.


دولت آبادی مدیرعامل بانک در این مراسم بلافاصله با صدور گواهی مولد برای شرکت صنایع مس قائم به میزان ۳۲۴ هزار کیلو کاتد مس به نفع شرکت ملی مس ایران، مشارکت بانک تجارت را در این طرح اجرا کرد.


دولت آبادی با اشاره به اقدام ارزنده بانک مرکزی در راه اندازی این طرح گفت: طرح گام به منظور حمایت از بخش تولید و رشد اقتصادی کشور بسیار موثر خواهد بود و با شفاف سازی مزایای این طرح برای تولید کنندگان از استقبال خوبی برخوردار خواهد شد .


در طرح گواهی اعتبار مولد (گام)، تولید کنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند و دارنده گواهی می‌تواند آن را تا سررسید نگه دارد یا به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد، یا  تحت شرایطی در بازار سرمایه تنزیل کند.

برچسب ها: تجارت اوراق گام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر