وزیر خزانه‌داری آمریکا: بوئینگ دوباره به صادرات ما ضربه زد

وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ کمتر از سه درصد باشد که بخشی از این موضوع به دلیل مشکلات پیش آمده در شرکت بوئینگ است.
کد خبر : ۱۱۱۳۹۹
بوئینگ

به گزارش ایبِنا از رویترز، استیون منوچین در گفتگو با فاکس بیزینس نتورک ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد که توقف تولید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به دلایل مشکلات ایمنی، مسئولیت بخشی از این افت را برعهده دارد.


منوچین در اینباره گفت: فکر می کنم پیش بینی‌های ما از رشد تولید ناخالص داخلی به دلیل مشکلات بوئینگ و برخی موضوعات دیگر، دستخوش تغییر شده و کاهش یافته است؛ بنابراین باید انتظار رشد کمتری را نسبت به پیش بینی ها داشته باشیم. تصورم این بود که رشد ناخالص داخلی ما از ۳ درصد عبور می‌کند، اما یکبار دیگر شرکت بوئینگ به عنوان بزرگترین صادرکننده کشور، روی صادرات ما تاثیر زیادی گذاشته و به ما ضربه زده است.


هیات مدیره بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان در راستای اعتمادسازی دوباره، ماه پیش دنیس مولنبرگ مدیرعامل این غول هواپیمایی را برکنار کرد و دیوید کالهون رییس هیات مدیره شرکت جانشین وی شد.

۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ (هفتم آبان‌ماه ۱۳۹۷) یک فروند هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین‌ایر در یک پرواز داخلی در اندونزی دچار سانحه شد و همه ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند.


حدود پنج ماه بعد از این حادثه،۱۰ مارس ۲۰۱۹ (با ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷)، یک فروند هواپیمای دیگر شرکت بوئینگ از همین مدل در پرواز شماره ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی که از فرودگاه بین‌المللی بوول اتیوپی عازم فرودگاه بین‌المللی جومو کنیاتا واقع در نایروبی پایتخت کنیا بود، دچار سانحه مشابهی شده و همه ۱۵۷ نفر سرنشین آن کشته شدند.


در نتیجه این سوانح، بوئینگ تولیدات ۷۳۷ مکس را تا برطرف شدن مشکل متوقف کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر