عرضه اولیه ۵ درصدی سهام جدید در فرابورس قطعی شد

چهاردهمین عرضه اولیه سهام سال ۹۸ فرابورس، فردا دوشنبه ۲۱ بهمن به روش ثبت سفارش انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۱۱۴۲۰
فرابورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات عرضه اولیه ۵ درصدی سهام شرکت توسعه مالی مهر آیندگان، آخرین وضعیت صورت های مالی و برنامه های این شرکت توسط مدیرعامل این شرکت در یک نشست خبری در فرابورس تشریح شد.


متنوع بودن پرتفوی


مدیرعامل شرکت توسعه مالی مهر آیندگان در این‌ نشست خبری اعلام کرد :️ متنوع بودن پرتفوی یکی از اهداف اصلی شرکت است به نحوی که سعی شده سهام موجود در پرتفوی از مجموع سهام پیشرو و ماندگار بازار باشد تا سهامداران شرکت منتفع شوند.


اهداف استراتژیک


مهدی سنایی‌فرد در ادامه افزود : سرمایه گذاری فعال در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی، افزایش کیفیت و پایداری درآمد شرکت، اصلاح مستمر پرتفوی سهام با هدف افزایش بازده متناسب در ریسک از جمله اهداف استراتژیک شرکت تبین شده است.


ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها


وی در خصوص ترکیب سرمایه‌گذاری‌های شرکت عنوان کرد:
 ۱۶ درصد سرمایه‌گذاری‌ها به گروه استخراج کانه‌های فلزی،   ۱۰ درصد به صنعت فرآورده‌های نفتی،   ۱۰ درصد به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۹ درصد به گروه محصولات شیمیایی، ۷ درصد به گروه واسطه‌گری مالی، ۷ درصد به صنعت فلزات اساسی، ۶ درصد به گروه سیمان، ۶ درصد به چندرشته‌ای صنعتی و مابقی سرمایه گذاری‌های شرکت به گروه دارویی و سایر صنایع اختصاص دارد.


درآمدهای عملیاتی


️مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان جمع درآمدهای عملیاتی این شرکت در ۹ ماه نخست سال جاری را بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از کاهش چشم‌گیر بدهی‌های این شرکت خبر داد.


چشم‌اندازی آتی


️سنایی فرد چشم‌اندازی آتی این شرکت را سرمایه‌گذاری فعال در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس، افزایش کیفیت و پایداری درآمدهای شرکت، اصلاح مستمر پرتفو سهام به منظور رسیدن به بازدهی مناسب و... عنوان کرد.


 دامنه قیمت و سهمیه خریداران حقیقی و حقوقی


گفتنی است بر اساس اطلاعیه فرابورس، دامنه قیمتی ۵۱۵۰ تا ۵۶۲۵ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط خریداران حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم در نظر گرفته شده تا ۵ درصد از سهام شرکت توسعه مالی مهر آیندگان با نماد «ومهان» در بازار دوم فرابورس عرضه شود.


سرمایه‌گذاری در سهام


این شرکت در گروه سرمایه‌گذاری‌ها قرار دارد و بر اساس امیدنامه آن، موضوع اصلی فعالیتش سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در مسکوکات و سایر دارایی‌ها و همچنین ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار عنوان شده است.


روش و حجم عرضه


بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت عملیات بازار فرابورس، قرار است که ۵۰۰ میلیون سهم از سهام این شرکت به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط خریداران حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم در نظر گرفته شده و شرکت کارگزاری خبرگان سهام نیز مدیریت عرضه را بر عهده خواهد داشت.


سومین عرضه اولیه فرابورس در بهمن


گفتنی است که از ابتدای بهمن تاکنون پس از دو شرکت ذوب روی اصفهان و نیز کلر پارس، این سومین شرکتی است که عرضه اولیه آن در فرابورس انجام می‌شود. همچنین از ۱۳ شرکتی که در سال جاری در بازار فرابورس عرضه اولیه شده‌اند، یک شرکت به روش حراج در بازار SME و دو شرکت به روش گشایش نماد عرضه شده‌اند و عرضه سایر شرکت‌ها به روش ثبت سفارش بوده است.

برچسب ها: فرابورس سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر