26 بهمن 1398 - 10:35
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

نوسانات نرخ ارز به حداقل رسید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بازار ارز در مدیریت جدید دوره پایدار و خوبی را طی می‌کند، بیان داشت: مدیریت صحیح توانسته نوسانات را به حداقل ممکن برساند.
کد خبر : ۱۱۱۴۳۴
دلار

علی اکبر کریمی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به دلایل تعلل بانک مرکزی در راه اندازی بازار غیر متشکل ارزی، گفت: هر چند راه اندازی و فعال کردن بازار غیر متشکل ارزی اقدامی برای ساماندهی بازار است، اما باید بدانیم تعلل در اجرای آن دلیلی دارد.


نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به رویکرد فعلی بانک مرکزی و تاکید بیشتر بر محدود کردن تقاضا برای ارز بانک مرکزی به این نتیجه رسیده که فعال کردن این بازار می تواند به تقاضا دامن بزند، به همین دلیل انجام نداده است.


کریمی با تاکید بر اینکه وجود سامانه نیما و صرافی ها توانسته نیازهای ارزی را تامین کند، تصریح کرد: با وجود اینکه اکنون مشکلی در بازار احساس نمی شود، اما وجود بازار متشکل می تواند با ایجاد اطمینان بیشتر در صادرکنندگان به بازگرداندن ارز بیشتر به کشور کمک کند.


وی در پاسخ به این سوال که علت نوسانات اخیر نرخ ارز چیست؟ گفت: نوسانات فعلی در دو بخش عوامل روانی و شوک هایی که به بازار وارد می شود قابل تحلیل است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عوامل روانی حاکم بر بازار باعث افزایش بی ثباتی در نرخ ارز می شود، افزود: بخشی از نوسانات حاکم بر بازار ناشی از عدم تعادل میان عرضه و تقاضای ارز و عدم پایداری بازار است که این امر واقعی است که در طی زمان شکل می گیرد و باید تمهیداتی برای پایداری نرخ ارز در بازار اندیشیده شود.


کریمی با تاکید بر اینکه بازار ارز در مدیریت جدید دوره پایدار و خوبی را طی می کند، گفت: خوشبختانه مدیریت صحیح توانسته نوسانات را به حداقل ممکن برساند، از اینرو رییس کل جدید بانک مرکزی نمره خوبی را از مجلس می گیرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تلاش بیشتر تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی برای ایجاد ثبات نرخ ارز لازم است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر