تصویب بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۱ غیر محتمل است

شواهد حاکی از آن است که بودجه پیشنهادی ۴.۸ تریلیون دلاری «دونالد ترامپ» برای سال مالی ۲۰۲۱ به دلیل طرح وی مبنی بر کاهش بودجه کمک‌های مالی خارجی و همچنین برنامه‌های تامین اجتماعی به تصویب نمی‌رسد.
کد خبر : ۱۱۱۴۷۹
ترامپ

به گزارش ایبِنا از رویترز، کاخ سفید امروز (دوشنبه) از بودجه پیشنهادی سال مالی ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد و این در حالی است که مقامات دولتی اعداد و ارقام و برنامه‌های کلیدی این اسناد را در طول هفته منتشر کرده بودند.


انتظار می‌رود دموکرات‌ها به دلیل پیشنهادهای کاهشی عمیق موجود در لایحه پیشنهادی ترامپ در رابطه با برنامه‌های داخلی، با این بودجه مخالفت کنند و این در حالی است که شاید جمهوری خواهان نگرانی‌هایی را بابت بدهی‌های دولتی و کسری بودجه مطرح کنند.


در لایحه دولت ترامپ، پیشنهاد اعمال کاهش ۲۱ درصدی کمک‌های مالی خارجی دیده می‌شود که در صورت تایید این لایحه، بودجه این بخش در سال ۲۰۲۱  به ۴۴.۱ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت؛ این بودجه در سال مالی ۲۰۲۰ مبلغ ۵۵.۷ میلیارد دلار بود.


علاوه بر این، لایحه دیگری که در بودجه پیشنهادی ترامپ وجود دارد کاهش چشمگیر هزینه‌های برنامه‌های تامین اجتماعی و برنامه‌ بهداشت و درمان موسوم به «مدیکِر» و دیگر برنامه‌های شبکه تامین اجتماعی است که باعث صرفه جویی ۱۳۰ میلیارد دلار از طریق اصلاحات قیمت دارو، ۲۹۲ میلیارد دلار از طریق کوپن‌های غذایی دولتی به افراد بی بضاعت و ۷۰ میلیارد دلار از طریق مشمولیت بیمه معلولیت تامین اجتماعی در مخارج دولت می‌شود.


ترامپ سال گذشته با کنگره توافقی ۲ ساله را امضا کرد که افزایش هزینه های دفاعی و تعدادی از برنامه‌های داخلی را در بر می‌گرفت. این توافق نامه هزینه ۲.۷۵ تریلیون دلاری را در مورد صنایع دفاعی و غیردفاعی تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ شامل می‌شود.


بودجه پیشنهادی ترامپ تا اندازه زیادی سیاسی است و از آنجا که وی در انتخابات ریاست جمهوری پایان سال جاری به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری خود است، در این بودجه بر اولویت‌های خود تاکید دارد که از جمله آنها می‌توان به برنامه وی برای کسب ۲ میلیارد دلار بودجه بیشتر در راستای ساخت دیوار مرزی مابین آمریکا و مکزیک و همچنین لایحه افزایش بودجه بخش زیرساخت اشاره کرد که به احتمال فراوان از سوی دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره به تصویب نخواهد رسید.


در لایحه پیشنهادی ترامپ افزایش ۰.۳ درصدی بودجه نظامی و رساندن آن به ۷۴۰.۵ میلیارد دلار نیز به چشم می‌خورد. کاخ سفید پیشنهاد داده است که هزینه‌ها را طی ۱۰ سال آتی به ۴.۴ تریلیون دلار کاهش و در نتیجه آن کسری بودجه در همان بازه زمانی به ۴.۶ تریلیون دلار کاهش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر