بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز فروخته شد

بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز که توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه شده بود، به فروش رسید.
کد خبر : ۱۱۱۴۸۷
پالایشگاه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز شامل ۲۰۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۲۰ سهم این شرکت که در روز دوشنبه(۲۱ بهمن) توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه شده بود، به قیمت هر سهم ۶۳ هزار و ۴۵۳ ریال به فروش رسید.


این میزان سهام که برای این عرضه به ارزش کل پایه ۱۱ هزار و ۸۴۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۰ ریال قیمت‌گذاری شده بود، به‌صورت ۵۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ ساله واگذار شد.


این در حالی است که مبلغ سپرده شرکت در این واگذاری نیز یک هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۰۴ ریال تعیین شده بود که سازمان خصوصی‌سازی آن را به وکالت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران واگذار کرد.


این گزارش می‌افزاید: سرمایه ثبت شده شرکت پالایش نفت شیراز ۱۰۲۸ میلیارد ریال و موضوع فعالیت آن احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش صدور انواع محصولات شیمیایی، دریافت، معاوضه و خرید خوراک پالایشگاه، پالایش و فرآورش نفت خام و … می‌باشد.


همچنین تا پیش از این واگذری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با ۲۰ درصد، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۴.۰۵ درصد، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با ۲۰ درصد و سایر سهامداران با ۵.۹۵ درصد سهامداران عمده شرکت پالایش نفت شیراز بوده‌اند.

برچسب ها: خصوصی سازی بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر