سبد سفارشات بوئینگ بعد از ۵۸ سال، در ژانویه «صفر» شد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ در ادامه بدبیاری‌های خود پس از وقوع دو سانحه هوایی مرگبار برای «۷۳۷ مکس»، ماه گذشته هیچ سفارش جدیدی نداشت تا فروش ماهیانه این شرکت بعد از ۵۸ سال صفر شود.
کد خبر : ۱۱۱۵۲۲
بوئینگ

به گزارش ایبِنا از رویترز، پس از توقف تولید و زمینگیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس این شرکت که روزگاری پُرفروش ترین محصول بوئینگ محسوب می‌شد، این نخستین باری از سال ۱۹۶۲ است که بوئنیگ در ژانویه کاملا دست خالی می‌ماند.


تا زمانی که نهادهای ناظر اجازه پرواز مجدد را برای ۷۳۷ مکس صادر نکنند، بیشتر خطوط هوایی از سفارش جدید خودداری می‌کنند و در نتیجه بوئینگ همزمان با عقب افتادن از رقیب دیرینه یعنی ایرباس، ماهیانه متحمل ضررهای مالی هنگفتی نیز می‌شود.


این شرکت هواپیماسازی مستقر در پاریس، هفته گذشته در بازه زمانی دستکم ۱۵ ساله، بزرگ‌ترین کاهش سفارش خود را در ماه ژانویه ثبت کرد به طوری که سفارش خالص این شرکت پس از لغو سفارشات در مجموع تنها ۲۷۴ هواپیما بود.


هیات مدیره بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان در راستای اعتمادسازی دوباره، ماه پیش دنیس مولنبرگ مدیرعامل این غول هواپیمایی را برکنار کرد و دیوید کالهون رییس هیات مدیره شرکت جانشین وی شد. ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ (هفتم آبان‌ماه ۱۳۹۷) یک فروند هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین‌ایر در یک پرواز داخلی در اندونزی دچار سانحه شد و همه ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند.


حدود پنج ماه بعد از این حادثه،۱۰ مارس ۲۰۱۹ (با ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷)، یک فروند هواپیمای دیگر شرکت بوئینگ از همین مدل در پرواز شماره ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی که از فرودگاه بین‌المللی بوول اتیوپی عازم فرودگاه بین‌المللی جومو کنیاتا واقع در نایروبی پایتخت کنیا بود، دچار سانحه مشابهی شده و همه ۱۵۷ نفر سرنشین آن کشته شدند.


در نتیجه این سوانح، بوئینگ تولیدات ۷۳۷ مکس را تا برطرف شدن مشکل متوقف کرد. وزیر خزانه‌داری آمریکا به تازگی با اشاره به مشکل آفرین شدن دوباره این شرکت برای اقتصاد این کشور، اعلام کرد که برخلاف پیش‌بینی‌ها رشد ناخالص داخلی آمریکا کمتر از ۳ درصد خواهد بود و عمده دلیل این اتفاق نیز شرکت بوئینگ به عنوان بزرگترین صادرکننده کشور است. 

برچسب ها: بوئینگ ضرر و زیان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر