آمریکا دومین تامین کننده نفت خام کره جنوبی شد

واردات نفت خام کره جنوبی از آمریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته ۵۳.۳ درصد افزایش یافته که از تداوم خرید نفت آمریکا توسط این کشور آسیای در غیاب نفت خام ایران به دلیل تحریم‌ها حکایت دارد.
کد خبر : ۱۱۱۵۸۲
نفت خام

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان در ماه ژانویه ۱.۷۲ میلیون تن نفت خام (معادل ۴۰۶ هزار و ۵۵ بشکه در روز) از آمریکا وارد کرد؛ این رقم سال گذشته ۱.۱۲ میلیون تن بود.


علاوه بر این، رقم مذکور در مقایسه با ماه دسامبر که ۱.۶۸ میلیون تن بود، ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. ایالات متحده پس از عربستان سعودی دومین تامین کننده نفت کره جنوبی در ژانویه محسوب می‌شود.


دلیل افزایش واردات نفت خام آمریکا توسط کره جنوبی توقف واردات نفت ایران از ماه مه ۲۰۱۹ توسط این کشور و به دلیل تحریم‌های وضع شده واشنگتن علیه تهران است. کره جنوبی پیش از این یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران محسوب می‌شد.


واردات نفت خام ایران توسط کره در ماه ژانویه صفر بود؛ این کشور سال گذشته ۲۲۷ هزار و ۹۴۱ تن معادل روزانه ۵۳ هزار ۶۷۶ بشکه نفت از ایران وارد کرد. کره در مجموع در ماه ژانویه ۱۲.۴۲ میلیون تن نفت خام وارد کرده است که در مقایسه با رقم سال گذشته اندکی کمتر از ۰.۳ درصد است. نفت خام وارداتی از عربستان نیز با افزایش ۲.۹ درصدی در سال به ۳.۶۱ میلیون تن یا ۸۵۳ هزار و ۷۶۹ بشکه در روز رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر