در آستانه اجرای فاز اول توافق آمریکا و چین؛

ائتلاف تجاری آمریکا خواستار برداشته شدن تمامی تعرفه‌ها شد

آمریکا برای تجارت آزاد، ائتلافی متشکل از ۱۵۰ اتحادیه صنعتی، از کاخ سفید خواست تا در آستانه عملیاتی شدن فاز اول توافق اقتصادی آمریکا و چین در روز جمعه، تمامی تعرفه‌های اضافی را لغو کند.
کد خبر : ۱۱۱۵۸۷
چین

به گزارش ایبِنا از شینهوا چین، «جاناتان گولد» سخنگوی این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: به ثمر نشستن برخی از مفاد فاز اول توافق ترغیب کننده است. تاجران، کشاورزان، مصرف کنندگان و کارگران آمریکایی بی‌شک به کاهش تعرفه‌ها نیاز دارند زیرا از زمان آغاز جنگ تجاری، آنها تاوان این افزایش تعرفه‌ها را داده اند.


به عنوان بخشی از فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا که ماه گذشته به امضا رسید، دولت ترامپ موافقت کرد تا تعرفه‌های اضافی اعمال شده بر حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از محصولات چینی را از ۱۵ به ۷.۵ درصد کاهش دهد.


علاوه بر این، چین هفته گذشته اعلام کرد که دولت پکن تعرفه‌های اضافی اعمال شده بر محصولات آمریکا را به ارزش ۷۵ میلیارد دلار، به نصف کاهش داده است. هر دو اصلاحیه تغییر تعرفه‌ها از روز جمعه هفته پیش رو اجرایی خواهد شد.


گولد ادامه داد: پیشرفت این فاز گام خوبی است، اما دولت باید برای برداشتن تمام تعرفه‌ها در فاز دوم وارد مذاکره شود. تحقیقات متعدد انجام شده از سوی اقتصاددانان آمریکایی نشان داده که تعرفه‌های اضافی اعمال شده توسط آمریکا علیه شرکای بزرگ تجاری این کشور از اوایل سال ۲۰۱۸، به افزایش قیمت‌ها و در نتیجه آسیب رسیدن به اقتصاد کلی آمریکا منجر شده است.


براساس اطلاعات آماری جدیدی که توسط کمپین ضد تعرفه‌ای موسوم به «تعرفه‌ها به قلب آمریکا ضربه می‌زند» منتشر شده است، آمریکایی ها از فوریه ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹ در مجموع ۵۰ میلیارد دلار تعرفه اضافی پرداخت کرده‌اند.


بیانیه ائتلاف تجاری آمریکا در حالی منتشر شده است که یافته‌های یک تحقیق در روز پنجشنبه هفته گذشته حاکی از آن بود که اعضای شواری تجاری آمریکا-چین (USCBC) به طور فزاینده فاز نخست توافق تجاری این دو کشور را اقدامی مثبت برای فضای بازرگانی و روابط دوجانبه می‌دانند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر