27 بهمن 1398 - 09:26

ابلاغ آیین‌نامه واردات دارو و تجهیزات پزشکی

هیئت وزیران به منظور تأمین دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی که در داخل کشور مشابه آن تولید نمی‌شود و یا کافی نیست، آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۹۸ موضوع واردات دارو و تجهیزات پزشکی را به تصویب رساند.
کد خبر : ۱۱۱۵۹۵
داروخانه

به گزارش ایبِنا، هیئت وزیران در جلسه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (با همکاری سازمان غذا و دارو) و به استناد بند (ز) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یادشده را تصویب کرد.


بر اساس این آیین نامه، واردات کالاهای موضوع این آیین‌نامه براساس فهرستی که سازمان به صورت دوره‌ای منتشر می کند و براساس آن سازمان غذا و دارو می‌تواند در چهارچوب ضوابط این آیین‌نامه برای مدت مشخص و محدود از ظرفیت سایر واردکنندگان استفاده نماید، به منظور حصول اطمینان از کیفیت، ایمنی، اثربخشی و تضمین اصالت، اولویت واردات کالا از طریق نمایندگان رسمی شرکت های سازنده مربوط، مستلزم فرایند ثبت اقلام مربوط در سازمان غذا و دارو و رعایت کلیه مقررات، آیین‌نامه‌ها و ضوابط ثبت دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌باشد.


هم‌چنین، توزیع و عرضه کالاهای موضوع این آیین‌نامه، پس از اخذ مجوز توزیع از سازمان غذا و دارو و در شبکه توزیع مجاز امکان‌پذیر خواهد بود و در صورت لزوم اولویت و نحوه توزیع توسط سازمان تعیین خواهد شد.


مسئولیت حسن اجرای مفاد این آیین‌نامه به عهده وزارت بهداشت بوده و سازمان غذا و دارو موظف است گزارش عملکرد مربوط را در پایان سال جاری به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه نماید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر