27 بهمن 1398 - 13:55

حذف ۲۵۰ هزار خانوار از دریافت یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۲۵۰ هزار خانوار را از دریافت یارانه حذف کردیم که تنها ۱۲ درصد آنها اعتراض کردند.
کد خبر : ۱۱۱۶۱۱
محمد شریعتمداری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد شریعتمداری که صبح امروز (یکشنبه) و در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: راه نجات کشور آن است که مدیریت‌های اجرایی را به جوانان سپرد و منتقل کرد، زیرا آنها دارای ابتکار، خلاقیت و نوآوری هستند.


وی اظهار داشت: باید مسائل اجرایی را به جوانان سپرد و افراد با تجربه به عنوان مشاور در کنار آنها باشند. وزیر کار با اشاره به فشارحداکثری دولت آمریکا به ایران تصریح کرد: این فشار و زور حداکثری علیه مردم است؛ صورت مسئله مدعی فشار به دولت است اما وقتی نقل و انتقال ارز و مواد اولیه تولید محدود می‌شود، باعث کوچک شدن سفره مردم و افزایش فشار تورم می‌شود.


شریعتمداری با اشاره به دیدار خود با سفیر فرانسه در تهران ادامه داد: به این دیپلمات گفتم اگر فکر می‌کنید با فشار به «چهارراه پاستور» که مجموعه سه قوه آنجا هستند، می‌توانید ملت ایران را از پا در بیاورید، سخت در اشتباه هستید و اگر شریان‌ها را از کار بیاندازید، مویرگ‌های آن در حال خون‌رسانی به قلب اقتصاد هستند و برای شما تنها بی‌آبرویی می‌ماند.


وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر در حال طی کردن مسیر هماهنگ‌تری هستیم و اگر از سه جانبه‌گرایی سخن می‌گوییم باید به یکپارچگی سه ضلع کارفرما، کارگران و تامین اجتماعی برسیم.


وزیر کار تاکید کرد: امروز اعتقاد دارم اگر بنگاهی حتی فرار مالیاتی از قبل داشت، ولی دود از دودکش کارخانه‌اش خارج می‌شود، اگر با اخذ مالیات، تولیدش تعطیل می‌شود نباید از او مالیات گرفت.


شریعتمداری با اشاره به تحول در حوزه اشتغال و تاثیر فناوری بر اشتغال اظهار داشت: امروز درهمین شهر تهران بلاک‌چین، هوش مصنوعی و توکن‌سازی تامین مالی در حال انجام است و مشخص نیست که کارگر و کارفرما چه کسانی هستند.


وی افزود: نظام تامین اجتماعی هم باید متناسب با شرایط جدید با سبک و سیاق جدید جلو برود و دعواهای کارگری و روابط کار دهه ۶۰ بحث‌های از مد افتاده است. وزیر کار ادامه داد: باید مقررات کنونی را در سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار به نفع تولید اصلاح کنیم.


وی ادامه داد: ما در شرایط خوبی در حوزه بیمه بیکاری نیستیم و صندوق بیمه بیکاری ما دو هزار میلیارد تومان کسری دارد. شریعتمداری اظهار داشت: نگهداری کارگر در بنگاه با حداقل‌ها، بهتر از اخراج اوست و نامه‌ای به رییس جمهور نوشتیم تا از محل مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی از طریق بانک‌ها به بنگاه‌ها برای پرداخت حقوق تسهیلات بدهیم.


وزیر کار با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا اطلاعات دقیقی درباره اعتبارسنجی افراد برای پرداخت یارانه وجود دارد، تصریح کرد: بانک‌های اطلاعاتی که در کشور فعالیت می‌کنند اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما قرار می‌دهند و مجموعه اطلاعات دریافتی می‌تواند به ایجاد نظام جامع یارانه‌ای ایران کمک کند.


وی افزود: ما در مرحله اول ۲۵۰ هزار خانوار را از دریافت یارانه حذف کردیم که تنها ۱۲ درصد آنها اعتراض کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر