افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس با رشد ۱۰۷۶۱ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۴۷۲ هزار و ۷۴۹ واحد رسید و برای اولین بار وارد کانال ۴۷۲۰۰۰ واحدی شد.
کد خبر : ۱۱۱۶۱۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد میانگین ۲ درصدی مواجه شدند.


رشد شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۰۷۶۱ واحد رشد معادل ۲.۳۳ درصد به ۴۷۲ هزار و ۷۴۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸۷۱ واحد افزایش معادل ۲.۳۳ درصد به ۱۲۶ هزار و ۱۵۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۴۲۶ واحد رشد معادل ۱.۶۲ درصد به ۱۵۲ هزار و ۴۵۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۶۱۸ واحد افزایش، معادل ۱.۶۲ درصد به ۱۰۱ هزار و ۶۷۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۷۵۶ واحد کاهش، معادل ۲.۱۰ درصد به ۵۷۰ هزار و ۶۵۱ واحد، شاخص بازار اول با ۷۶۹۹ واحد افزایش معادل ۲.۳۲ درصد به ۳۳۹ هزار ۷۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۴۳۳ واحد رشد معادل ۲.۳۵ درصد، به ۹۷۸ هزار و ۹۲۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با ۹۳۱ واحد، فارس با ۸۱۵ واحد، فملی با ۶۸۸ واحد، پارس با ۵۳۶ واحد، وامید با ۵۲۲ واحد، کگل با ۴۹۲ واحد و شتران با ۴۳۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «تامین آب، برق و گاز با ۳۸ واحد صعود معادل ۴.۴۷ درصد به ۹۰۳ هزار واحد، حمل و نقل با ۷۰۹ واحد افزایش معادل ۴.۲۱ درصد به ۱۷ هزار ۵۴۲ واحد، چند رشته ای صنعتی ۱۸۴۰ واحد رشد معادل ۳.۹۷ درصد به ۴۸ هزا رو ۲۴۹ واحد، فرآورده های نفتی ۶۱۲۷۷ واحد افزایش معادل ۳.۷۴ درصد به یک هزار و ۶۹۹ واحد، فلزات اساسی با ۱۰۳۰۶ واحد رشد، معادل ۳.۵۴ درصد به ۳۰۱ هزار و ۶۸۳ واحد، شیمیایی با ۸۹۵ واحد رشد معادل ۳.۲۹ درصد به ۲۸ هزار و ۸۶ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۳۱) واحد افت معادل (۷.۲۵) درصد به ۴۰۱ هزار و ۷۹ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «خرینگ، وامید، کروی، غمهرا، کلوند، حتوکا و سصفها» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «های وب، پکرمان، کسرام، وتوصا، مداران، ختراک و ساروم» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۷۵۴ هزار نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۵۷۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر