27 بهمن 1398 - 15:45

هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۱۷۰هزارمیلیارد ریالی در بانک توسعه تعاون

حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از هدف‌گذاری پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تسهیلات این بانک در سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۶۱۹
هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در سال ۹۹

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور ارائه گزارش عملکرد بانک و بیان برنامه‌های آتی بانک اظهار داشت: پرداخت تسهیلات این بانک در سال ۹۸ مطابق برنامه به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید، و در سال آتی نیز ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت خواهد گردید.


وی افزود: هفتاد درصد تسهیلات این بانک به بخش‌های تولیدی اختصاص یافته و سهم بخش‌های بازرگانی و خدمات در حدود ۳۰ درصد است.


مهدیان با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه و تکلیف قانونی ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به تعاونگران پرداخت می‌گردد در ادامه گفت: تعامل با اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی همواره در دستور کار بوده است، و چنانچه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه در تعامل با بانک، توجه کافی داشته باشند، ظرفیت اعطای تسهیلات به مراتب افزایش خواهد یافت.


وی در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص اموال مازاد و تملیکی بانک گفت: ۳۸۶ فقره املاک مازاد تملیکی به ارزش ۷۸۰ میلیارد ریال وجود دارد که با فروش آنها منابع جدیدی برای چرخه تسهیلات بانک فراهم خواهد گردید و از این نظر بانک توسعه تعاون از بانک‌های منضبط و چابک می‌باشد.


وی در ادامه به نقش مهم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اشاره نمود و گفت: ده هزار میلیارد ریال سرمایه تناسب چندانی با بانک توسعه‌ای و با این حجم تکالیف گسترده ندارد و با تدابیر مسئولین  شایسته است سرمایه بانک به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.


وی تفاهم سه‌جانبه بانک توسعه تعاون با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق نوآوری و شکوفایی را یاد آور گردید و افزود: اولین مرکز تعاون، نوآوری و شکوفایی معاونت تعاون در استان فارس راه‌اندازی گردیده و با افزایش مراکز در استان‌ها، گام‌های مهمی در حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های دانش محور برداشته خواهد شد.


رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از امضای تفاهم این بانک با معاونت زنان و خانواده رییس جمهور یاد نمود و افزود: مطابق تفاهم‌نامه به میزان سیصد میلیارد ریال قرض‌الحسنه از محل منابع داخلی بانک، به معرفی‌شدگان معاونت زنان و خانواده اعم از زنان سرپرست‌خانوار و زنان بدسرپرست تعلق می‌گیرد، و در گام‌های بعدی، با تلفیق منابع دولتی و منابع داخلی، تسهیلات گسترده‌تری برای بانوان در نظر گرفته خواهد شد.


مهدیان همچنین به انجام مسئولیت اجتماعی بانک در قبال استان‌های سیل‌زده کشور اشاره نمود و گفت: در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان اقدامات مهمی در تهیه مایحتاج هموطنان سیل‌زده، اعطای تسهیلات کشاورزی و مسکن و همچنین امهال و بخشش جرایم در نظر گرفته شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر