04 اسفند 1398 - 08:57
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

ساماندهی بازار ارز از طریق عملیات بازار باز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: عملیات بازار باز می‌تواند ساماندهی مطلوبی در وضعیت بازار ارز ایجاد کند.
کد خبر : ۱۱۱۶۲۵
شهاب نادری

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به نوسان نرخ ارز در ماه های اخیر، گفت: حبابی شدن نرخ ارز جنبه روانی داشته و تقاضای کاذب شکل گرفته برای شب عید در آن موثر است. نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عرضه و تقاضای محصولات در بازار تناسب نداشته و همیشه در برخی از مناسبت ها این موضوع رخ می دهد، افزود: در خصوص گرانی نرخ ارز نیز این مهم صدق می کند و باید بدانیم که جای نگرانی نیست، چرا که بانک مرکزی جلوی تقاضاهای غیرضرور را گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت دلار در شب عید بیشتر جنبه روانی دارد، از اینرو می توان شروع روند نزولی آن را پیش بینی کرد، تصریح کرد: یکی از مکانیزم های مورد تایید برای ساماندهی بازار ارز اجرای عملیات بازار باز بوده که می تواند ساماندهی مطلوبی در وضعیت بازار ایجاد کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد بازار متشکل ارزی نیز دیگر اهرم مورد استفاده بانک مرکزی در ساماندهی ارزی است، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی تاکنون ثابت کرده که تمرکز مناسبی بر عملکرد بازار داشته، از اینرو جای نگرانی برای تدوام یا ماندگاری قیمت های بالا در حوزه ارز وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات پیشین می تواند ساماندهی وضعیت بازار شب عید را نیز تسریع کند، افزود: اقداماتی که تنش های قیمتی در بازار را تشدید کرده نباید دیگر تکرار شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: منتظر اعلام برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی بازار منتهی به نوروز هستیم و در این رابطه نیز آماده هر نوع همکاری با دولت هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر