28 بهمن 1398 - 11:06
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

کاهش تعداد تراکنش‌ها با اجرای رمز پویا کمتر از پیش‌بینی‌ها بود

معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان می‌گوید کاهش تعداد تراکنش‌های اینترنتی با اجرای رمز دوم پویا کمتر از میزان پیش‌بینی‌ها بوده است.
کد خبر : ۱۱۱۶۵۲
رمز دوم پویا

مسعود پشم‌چی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره تاثیر اجرای رمز دوم پویا بر کاهش فیشینگ و افزایش امنیت در تراکنش‌ها اظهار داشت: با وجودی که اجرای عملیات رمز دوم پویا و یکبار مصرف نسبت به روش‌های قبلی، مشکلاتی را به هر صورت برای مشتریان بانک‌ها به وجود آورد اما بانک پارسیان از جمله بانک‎هایی بود که موفق شد به نحو مناسبی این موضوع را مدیریت کند.


وی افزود: با وجود آنکه پیش بینی کرده بودیم از تعداد تراکنش‌ها تا میزان مشخصی کاسته شود اما بعد از اجرای رمز دوم پویا، این رقم کمتر از برآوردهای ما بود و نتوانست مشکل حادی را برای بانک‌ها و همچنین مشتریان ایجاد کند.


معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان درباره معافیت تراکنش‌های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیز تصریح کرد: در بانک پارسیان تلاش کردیم تا ریسک‌های مرتبط با تراکنش‌های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان را برعهده بگیریم و شرایط را برای فعال‌سازی و معافیت‌های آن بدون نیاز به حضور مشتریان در شعبه فراهم کنیم.


پشم‌چی گفت: ما در بانک پارسیان معافیت تراکنش‌های ۱۰۰ هزار تومانی از الزام استفاده از رمز دوم پویا را برای تمامی مشتریانی که رمز دوم فعال داشتند، فعال کردیم تا با توجه به شرایط پایان سال، کمترین فشار متوجه مردم شود و نیازی به اینکه بخواهند به شعبه مراجعه کرده و تعهدی بابت معافیت بدهند، نداشته باشند. در مجموع اقدامات انجام شده در بانک پارسیان با تدابیر فنی در نظر گرفته شده، باعث شد تا شرایط به نحو مطلوبی مدیریت شود.


وی درباره اینکه تاثیر اجرای رمز دوم پویا بر کاهش فیشینگ و برداشت از حساب مشتریان چه میزان بوده است، اظهار داشت: بررسی این موضوع نیاز به پروسه زمانی طولانی‌تری دارد اما با گزارشاتی که از سوی بانک مرکزی ارائه می‌شود، شاهد هستیم که پرونده‌های مربوط به فیشینگ به شدت کاهش یافته است.


معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان ادامه داد: عملیات رمز دوم پویا با هماهنگی مردم و پلیس فتا اجرا شد و بانک‌ها نهایت همکاری را برای اجرایی شدن این موضوع داشتند. انتظار داریم تا دوستان در پلیس فتا هرچه سریع‌تر دستاوردهای مربوط به اجرای این عملیات و تاثیر آن بر کاهش فیشینگ را اعلام کنند تا شیرینی کار برای مردم روشن‌تر شود.


پشم‌چی در عین حال خاطرنشان کرد که مقرر شده مشکلات کوچکی که از سوی برخی بانک‌ها در این زمینه وجود دارد، هرچه سریع‌تر و ظرف چند روز آینده برطرف شود تا به پایداری خوبی در شبکه بانکی برسیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر