28 بهمن 1398 - 11:17

امحای ۴۰۰ تن کالای قاچاق در استان تهران

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران از امحای ۴۰۰ تن کالای قاچاق سلامت محور خوراکی، دخانی و آرایشی در این استان خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۶۵۵
اموال تملیکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، برومند میرزایی پور که امروز در راستای تورهای رسانه ای وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اعلام اجرای مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص امحای ۴۰۰ تن کالا در استان تهران گفت: امروز با حضور نماینده دادستان، کالاهایی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال که توسط معاونت غذا و داروی برای مصرف انسانی مُضر تشخیص داده شد، معدوم خواهد شد.


وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۰ مرحله معدوم سازی برای ۱۹۷۰ تن کالا به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال انجام شد که ورود تمامی این کالاها به بازار ممنوع بوده و این کالاها از طریق مرزها و به شکل قاچاق وارد کشور شده بود.


مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران خاطرنشان کرد: معدوم سازی امروز مربوط به کالاهای سلامت محور خوراکی، دخانی و آرایشی و بهداشتی است که برای استفاده مضر تشخیص داده شده و باید معدوم شوند.


میرزایی پور تاکید کرد: کالاهای مکشوفه امروز توسط پلیس آگاهی و فاتب کشف و ضبط شده اما در خصوص کالاهای سرمایه‌ای تصمیمات به نحو دیگری اتخاذ می‌شود که برخی پس از دریافت تائیدیه‌ها در داخل توزیع خواهند شد و بخشی نیز به تشخیص وزارت صمت در چرخه صادرات قرار می‌گیرند.


وی در خصوص صادرات مجدد خودروهای تعیین تکلیف نشده نیز افزود: به دلیل عدم وجود اسناد منشا، این موضوع بلاتکلیف مانده و فعلا امکان تعیین تکلیف ندارند


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر