12 اسفند 1398 - 09:03
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

بانک مرکزی استارت کمک به تولید و اشتغال کشور را زد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بانک مرکزی با اجرای عملیات بازار باز به طور حتم استارت کمک به تولید و اشتغال کشور را زده است.
کد خبر : ۱۱۱۷۸۲
ساختمان بانک مرکزی

سیدمحمد حسینی در گفتگو با ایبِنا با تاکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای موجود در بازار برای کنترل قیمت‌ها، گفت: یکی از این موارد در رابطه با کنترل نرخ ارز و همچنین بهبود شیوه مبادلات پولی روی آوردن به عملیات بازار باز است که در قانون بودجه نیز دولت به آن اشاره کرده و بانک مرکزی هم می‌تواند با آن مدیریت بهتری را اعمال کند.


وی با بیان اینکه عملیات بازار باز می تواند به ثبات نرخ ارز کمک کند، افزود: این روش همچنین می‌تواند به اقتصاد و اعتماد بیشتر تولیدکنندگان به سیاست‌ها موثر باشد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با اعتماد بخش تولید به سیاست‌گذاری‌ها به طور حتم سرمایه‌ها برای خرید مواد اولیه بدون علت و بدون نیازسنجی از کشور خارج نخواهد شد، تصریح کرد: اگر اعتماد به سیاست‌گذاری‌های دولت ایجاد نشود به طور حتم ضمن لطمه خوردن تولید و اشتغال، درآمدهای ناخالص ملی نیز متحمل صدماتی می‌شوند.


حسینی با بیان اینکه سیاست‌های مناسبی از سوی بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت ارزی و همچنین شرایط بازار پیشنهاد شده است، گفت: خوشبختانه برنامه‌مداری تیم اقتصادی توانسته بسیاری از نوسانات نرخ‌ها را به حداقل ممکن برساند.


وی ادامه داد: بانک مرکزی با اجرای عملیات بازار باز به طور حتم استارت کمک به تولید و اشتغال کشور را زده از اینرو به طور حتم مورد حمایت است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مطالبه ما از بانک مرکزی ارایه گزارش‌های دوره‌ای از اجرای سیاست‌های جدید است، تصریح کرد: هر چند آثار این اقدامات در اقتصاد ملموس می‌شود، اما ارایه گزارش وضعیت را شفاف‌تر می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر