26 اسفند 1398 - 09:32
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

اولویت ساماندهی تسهیلات‌دهی و نرخ سود بانکی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، با اشاره به کارنامه موفق بانک مرکزی در ساماندهی بسیاری از بازارها، گفت: اجرای عملیات بازار باز طبق گزارش‌های واصله می‌تواند در حوزه تنظیم نرخ سود بانکی نیز موفق شود.
کد خبر : ۱۱۱۸۰۴
شعبه بانک

 محمد فیضی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به کارنامه مورد قبول بانک مرکزی در ساماندهی وضعیت بازار، گفت: انتظار می رود دولت به ویژه بانک مرکزی یکبار برای همیشه تکلیف نرخ سود بانکی و همچنین نحوه تسهیلات دهی بانک ها را نیز مشخص کند.


نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ سود بانکی و تعلل بانک ها در ارایه تسهیلات قرض الحسنه دو مورد از انتقادات وارده به شبکه پولی و بانکی کشور است، تصریح کرد: با توجه به توانمندی بانک مرکزی انتظار می رود در این دو حوزه بسیار مهم نیز اقداماتی انجام دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی در مجلس با هدف بهبود وضعیت شبکه بانکی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه اجرای عملیات بازار باز طبق گزارش های واصله می تواند در حوزه تنظیم نرخ سود بانکی نیز موفق شود.


وی با بیان اینکه شفاف شدن و تنظیم نرخ سود بانکی، هدایت سیاست‌های پولی بانک مرکزی از طریق این ابزارها و کمک کردن به تعمیق بازار بین‌بانکی از مزایای اجرای عملیات بازار باز است، گفت: با توجه به برنامه مداری و سیاست های سنجیده بانک مرکزی بزودی باید منتظر تغییر و تحولاتی در بازار مالی و پولی کشور با هدف شفاف شدن امور باشیم.


فیضی با تاکید بر اینکه در تلاش برای کاهش نرخ سود بانکی در مجلس هستیم، افزود: بانک مرکزی نیز این رویه فعلی را قبول نداشته، از اینرو سیاست های مختلفی را اتخاذ کرده و از برنامه های متنوعی برای بهبود اوضاع استفاده می کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر دولت باید همه سرمایه ها را از بازار طلا و ارز و همچنین سپرده گذاری نزد بانک ها به سمت بورس هدایت کند تا اشتغال و تولید رونق پیدا کند.


خبرنگار - سید علی موسوی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر