اخبار کوتاه از حاشیه اجلاس جی۲۰

وزیرخزانه‌داری آمریکا معتقد است که داشتن قطعیت مالیاتی مبتنی بر اقتصاد جهان اهمیت زیادی داشته و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در آستانه اجماع بر سر تعیین چارچوبی برای وضع حداقل مالیات بر شرکت‌ها است.
کد خبر : ۱۱۱۸۰۹
جی 20

به گزارش ایبِنا از رویترز، «استیون منوچین» در جریان کنفرانسی اقتصادی در عربستان سعودی که از سران گروه جی ۲۰ میزبانی می‌کند، اظهار داشت: شما نمی‌توانید در یک اقتصاد جهانی سیستم‌های مالیاتی متفاوتی داشته باشید که در تضاد با یکدیگر هستند. خبر خوش این است که ما در آستانه توافق بر سر تعیین چارچوبی بین‌المللی برای وضع حداقل میزان مالیات بر شرکت‌ها هستیم.


سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در میانه راه اعمال بزرگ‌ترین اصلاحیه مقررات مالیاتی بین المللی است که یک دهه قدمت دارد؛ اصلاحاتی که در آن پیشنهاداتی ارائه شده که به دولت‌ها برای بستن مالیات بر شرکت‌های بزرگ چندملیتی فعال در کشورهای مطبوعشان قدرت بیشتری می‌دهد.


در حاشیه دیگری از این اجلاس، فرانسه آمادگی خود را برای گوش دادن به پیشنهاد واشنگتن مبنی بر ارائه یک راه کار (بندر امن) در راستای معافیت شرکت‌های دیجیتالی آمریکایی فعال در فرانسه، اعلام کرد.


«برونو لو مِر» وزیر دارایی فرانسه در حاشیه اجلاس گروه جی ۲۰ در عربستان سعودی گفت: در جایگاهی نیستم که به شما بگویم «بندر امن» دقیقا به چه معنا است اما توجه کردن به این پیشنهاد جدید هم منصفانه است و هم سودمند.


بندر امن یک ماده پیش بینی شده در یک قانون است که در شرایط خاص از شرایط خاصی حفاظت می کند. گاهی اوقات یک بندر امن اگر "حُسن نیت" نشان داده شود، مسئولیت حقوقی را کاهش می دهد.


‌فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود از شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکایی که درآمد سالیانه جهانی بیش از ۷۵۰ میلیون یورو داشته و در فرانسه نیز دستکم ۲۵ میلیون یورو فروش داشته باشند، ‌ مالیات دریافت خواهد کرد.


لومِر  اسفندماه ۹۷ گفته بود که وضع مالیات اضافی بر شرکت‌های بزرگ فناوری از قبیل آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک می تواند تا ۵۰۰ میلیون یورو (۵۶۸.۳ میلیون دلار) به بودجه سالانه فرانسه بیافزاید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها