03 اسفند 1398 - 14:27

کتاب «روش‌های تامین مالی اسلامی: تجربیاتی از جنوب شرق اروپا»

محتوای این کتاب براساس مقالات علمی، سخنرانی‌ها و نقطه‌نظرات تخصصی ارائه شده در همایش بزرگ «اقتصاد و تامین مالی اسلامی ۲۰۱۹» تنظیم شده‌است.
کد خبر : ۱۱۱۸۱۴
تامین مالی اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات پالگریو مک‌میلان در تاریخ ۱۸ آوریل سال ۲۰۲۰، کتاب «روش‌های عملیاتی تأمین مالی اسلامی: تجربیاتی از جنوب شرق اروپا» را به کوشش ولید افندیک منتشر خواهد کرد. محتوای علمی این کتاب براساس مقالات علمی، سخنرانی‌ها و نقطه‌نظرات تخصصی ارائه شده در همایش بزرگ «اقتصاد و تأمین مالی اسلامی(SIFEC 2019) » تنظیم شده‌است.


این همایش به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی علاقمندان و متخصصین حوزه اقتصاد و تأمین مالی اسلامی در روز ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۹ در شهر سارایوو کشور بوسنی و هرزگوین برگزار گردید که طیف گسترده‌ای از موضوعات حوزه مالی اسلامی را با تمرکز بر کشورهای اروپای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار داده است.


این کتاب به عنوان یک منبع باارزش توانسته‌است مباحث منتخب حوزه بانکداری و تأمین مالی اسلامی (IBF) از جمله بانک‌ها و باجه‌های اسلامی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه اسلامی (تکافل) و سایر نهادهای مالی اسلامی را به ویژه در کشورهای جنوب شرقی اروپا به عنوان یکی از سریع‌ترین مناطق در حال رشد در امور مالی جهانی مورد بحث قرار ‌دهد.


این کتاب  در آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی در ۱۷۷ صفحه به چاپ خواهد رسید و مشتمل بر هفت فصل زیر می‌باشد:


تاریخ اندیشه اقتصادی


​​بررسی معرفت‌شناسی و عملکرد ابزارها در اقتصاد اسلامی: پایه و اساس تأمین مالی اسلامی


رویکرد اسلامی به مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR): نمونه تحقیقات علمی بخش بانکی بوسنی و هرزگوین


پتانسیل وقف از منظر اقتصادی و اجتماعی: تجربه بوسنی و هرزگوین


تنوع و ایجاد کارآمدی با سهام سازگار با شریعت: شواهدی از بازارهای سرمایه جنوب شرقی اروپا


ارزیابی ریسک اعتباری برای یک بانک اسلامی در بوسنی و هرزگوین


ارزش اجاره بازار به عنوان مبنایی برای محاسبه حاشیه سود در تأمین مالی مسکن بر اساس عقد مشارکت کاهنده و اجاره - مطالعه موردی بوسنی و هرزگوین

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر