03 اسفند 1398 - 16:36

رضایتمندی بالای مشتریان در استفاده از وام های بانک مهر ایران

سودمندترین و مناسب‌ترین استراتژی، برای بانک‌ها مشتری‌مداری است. به عبارت دیگر، بنیان و اساس نظام بانکی مشتری است.
کد خبر : ۱۱۱۸۱۷
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سودمندترین و مناسب‌ترین استراتژی، برای بانک‌ها مشتری‌مداری است. به عبارت دیگر، بنیان و اساس نظام بانکی مشتری است. یک مشتری در بانک مساوی حداقل یک دارایی است. امروزه نظام بانکداری موظف است خود را در آیینه وجود مشتری ببیند و سعی کند در محیط پر از رقابت، خواسته‌ها و تمایلات مشتریان خود را درک و کاری کند که مشتری از سازمانش رضایت کامل داشته باشد.


عملکرد در بانک‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. مدیران بانک‌ها با بکارگیری مدل های نظرسنجی در دنیای واقعی و ارایه خدمات با کیفیت‌تر می‌توانند سهم منابع خود را نسبت به سایر رقبای بانکی افزایش دهند.


همه مواردی که اشاره شد می‌تواند در بهبود عملکرد بانک‌ها بویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز، مؤثر باشد. بر همین اساس، مدیران بانک مهر ایران سالانه برنامه‌های راهبردی و جامعی را در حوزه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف بانک، تدوین ‌می‌کنند. یکی از مسیرهای حرکت به سوی تحقق برنامه‌های مذکور که می‌تواند نقش کاتالیزوری در تحقق اهداف سازمانی بانک داشته باشد، انجام مطالعاتی در بین جامعه هدف بانک (مشتریان بالقوه و بالفعل، کارکنان و ...) پیرامون خدمات مختلف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. به عبارت دیگر، انجام مطالعات اکتشافی و پیمایشی در خصوص فعالیت‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن، نقشه راهی است که رونق پیوسته بانک قرض الحسنه مهر ایران را می‌تواند فراهم کند.


به همین منظور، طرح «ارزیابی مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از برنامه‌ها، خدمات و تسهیلات بانکی» در میان ۹۸۵۹ نفر از مشتریان توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در سراسر کشور اجرا شده است.


استقبال هموطنان از طرح های تسهیلاتی بانک مهرا یران


بر اساس یافته های این نظرسنجی، اکثر مشتریان دلیل افتتاح سپرده در شعب بانک قرض الحسنه مهرایران را اخذ وام عنوان نموده اند. در این طرح ۶۳.۴ درصد هموطنان در اولین مراجعه به شعب بانک با هدف اخذ تسهیلات قرض الحسنه اقدام به افتتاح حساب کرده اند.


نقاط قوت و ضعف بانک مهر ایران از دیدگاه مشتریان


یافته‌های مربوط به «بررسی میزان رضایت مشتریان از طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» نشان می دهد آن دسته مشتریانی که از وام های این بانک استفاده کرده‌اند اکثرشان از طرح‌ها تسهیلاتی راضی بوده اند.


ارائه تسهیلات خوب با سود کم، عملکرد و مدیریت خوب بانک، رضایت بخش بودن خدمات، سرعت انجام کار و... از جمله دلایل رضایتمندی مشتریان از خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک ارائه شده است و جالب تر از آن اینکه در خصوص نقاط ضعف بانک مهرایران نیز از جامعه هدف سوال به عمل آمد که نیمی از آنها نقطه ضعفی اعلام نکرده و مابقی نیز تعداد کم شعب، بازپرداخت کوتاه مدت اقساط، سقف پایین تسهیلات و ... را از جمله نقاط ضعف بانک دانستند.


ارزیابی مطلوب خدمات بانک مهرا یران و رضایتمندی حداکثری مشتریان


در خصوص «ارزیابی مشتریان از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مقایسه با بانک‌های دیگر» (خصوصی و دولتی)، که دیدگاه آنها در مورد خدماتی چون سرعت ارائه خدمات در بخش باجه‌داری، سرعت خدمات در ارائه تسهیلات، مدت بازپرداخت تسهیلات، رعایت نزاکت و اخلاق کارکنان بانک و امنیت مالی، مورد پرسش قرار گرفته است، درصد کثیری از مشتریان این بانک یعنی بیش از ۸۰ درصد آنها، در همه خدمات فوق، عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را خوب و بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند.


«پیشنهاد افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دیگران توسط مشتریان» به عنوان آخرین محور در این طرح بررسی شده است که وفق داده‌ها، اکثر مشتریان بانک یعنی ۸۸.۷ درصد آنها، افتتاح حساب در این بانک را به دیگران پیشنهاد می‌دهند.


شایان ذکر است، بانک مهر ایران به عنوان اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور با هدف بسط و گسترش سنت نیکوی قرض‌الحسنه و احیای بانکداری اسلامی تأسیس و در جهت تعمیق هر چه بیشتر این سنت حسنه در جامعه و تخصصی کردن عملیات اجرایی قرض‌الحسنه و کنترل و نظارت بر اجرای صحیح آن فعالیت می‌کند.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای بیش از ۵۳۰ شعبه در ۳۰۸ شهرستان از ۳۱ استان کشور می‌باشد. این بانک دارای سیستم بانکداری متمرکز بوده و تمامی شعب به صورت برخط به این سیستم متصل می‌باشند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عضو شبکه شتاب و سامانه چکاوک است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر