آرامکو در میدان گازی جفیره ۱۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

عربستان سعودی در نظر دارد تا به منظور بهره برداری از ذخایر گاز طبیعی نامتعارف در میدان نفتی جفیره واقع در شرق این کشور، ۱۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر : ۱۱۱۸۲۲
جفیره

به گزارش ایبِنا از خبرگزاری اِس‌پی‌اِی عربستان، در جریان نشست کمیسون عالی در امور هیدروکربن‌ها که به ریاست «محمد بن سلمان» ولیعهد متمول سعودی برگزار شد، طرح توسعه این میدان گازی مورد بازنگری قرار گرفت.


براساس برآوردها این میدان گازی حدود ۵.۷ تریلیون مترمکعب گاز در دل خود دارد و انتظار می‌رود توسعه تدریجی آن در سال ۲۰۲۴ به بار نشسته و تولید گاز آن تا سال ۲۰۳۶ به ۲.۲ تریلیون فوت مکعب افزایش یابد.


«امین ناصر» مدیر ارشد اجرایی شرکت آرامکو گفته است که توسعه میدان گازی جفیره به منظور حمایت از «منابع متعدد این شرکت و توسعه اقتصادی عربستان» انجام شده است. میدان گازی جفیره قادر است روزانه ۱۳۰ هزار بشکه اتان و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید کند که به ترتیب ۴۰ و ۳۴ درصد از تولیدات این کشور را در بر می‌گیرد.


توسعه این میدان نفتی طی ۲۲ سال آتی برای دولت عربستان سالانه درآمد خالص ۳۲ میلیارد ریالی به همراه داشته و هر سال ۷۵ میلیارد ریال به رشد ناخالص داخلی این کشور کمک خواهد کرد. شرکت دولتی آرامکو عربستان برای استخراج گاز به عنوان محصولی صادراتی که می‌تواند به کاهش وابستگی این کشور به فروش نفت کمک کند، جستجوی خود را آغاز کرده است.


جفیره مابین غوار بزرگ‌ترین میدان نفتی جهان و خلیج فارس واقع شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر