کشف معدن ۳ هزار تُنی سنگ طلا در هند

هندوستان، دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان از کشف معدنی با ذخیره بیش از ۳ هزار تُن طلا در پُرجمیت ترین ایالت شمالی این کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۸۴۳
طلا

به گزارش ایبِنا از اکونومیک تایمز، هندوستان اگرچه سالیانه مابین دو تا ۳ تن طلا استخراج می‌کند اما برای تامین تمام تقاضای خود نیاز به واردات هزینه‌بَر طلا دارد که این واردات به طور میانگین در ۱۰ سال اخیر سالانه ۸۴۳ تن بوده است.


طمع این کشور برای طلا که اغلب در ساخت جواهرآلات برای پیشکش کردن به خدایان و همچنین ریخت و پاش در جشن‌های ازدواج پُر زرق و برق استفاده می‌شود، سال گذشته هزینه‌ای بیش از ۳۱ میلیارد دلار روی دست هند گذاشت و این فلز گرانبها را بعد از نفت خام به دومین کالای وارداتی بزرگ دهلی نو بدل کرد.


«روشن جاکوب» رییس دپارتمان معدنکاری ایالت اوتار پرادش در اینباره گفت: سازمان‌های فدرال و وابسته به دولت هند پس از بیش از ۱۰ سال کند و کاو و بررسی در مناطق شمالی این ایالت رگه‌هایی از طلا پیدا کردند. در سون پاهادی ما موفق به کشف دو هزار ۹۴۰ تن طلا شدیم و در هاردی پاهادی نیز ۶۴۶ کیلوگرم از این سنگ آهن را ردیابی کرده ایم.


وی در ادامه متذکر شد که تمرکز طلا در این منطقه به ازای هر تن سنگ آهن ۳ گرم طلا است و دولت با همکاری  وزارت معادن هند (GSI) در تلاش است تا مشخص کند چه میزان طلا از این منطقه قابل استخراج است.

برچسب ها: طلا معدن هندوستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها