06 اسفند 1398 - 16:53
در جلسه اضطراری کمیته پدافند غیرعامل؛

راهکارهای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دربانک توسعه تعاون بررسی شد

جلسه اضطراری کمیته پدافند غیرعامل بانک با حضور آقای عصارزاده عضو هیات مدیره و کلیه اعضای کمیته با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشکیل گردید.
کد خبر : ۱۱۱۹۴۹
راهکارهای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در بانک توسعه تعاون بررسی شد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره ضمن تأکید بر حفظ و حراست از سرمایه‌های انسانی اقدامات انجام‌شده در پیشگیری از ویروس کرونا را مثبت ارزیابی نمود و بیان داشت: شعب خط مقدم و نقطه آسیب در مواجهه با ویروس کرونا است و بر لزوم اتخاذ تدابیر بهداشتی لازم در این خصوص اعم از دورنگه داشتن همکارانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا خانم‌های باردار از تماس مستقیم با مشتریان تأکید نمودند.


وی همچنین بر لزوم استفاده از تجربه و راهکارهای سایر ارگانها و بانکها برای پیشگیری و مواجهه با بیماری کرونا اشاره داشت و اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های عمومی را از الزامات این اقدام برشمرد و در ادامه تأکید کرد: کنترل سیستم‌های تهویه هوای سالم، تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز و تأمین نیازهای شعب توسط واحدهای متولی را بسیار مهم می‌باشد و در این رابطه اظهار داشت: اداره کل رفاه کارکنان موظف به پیگیری و رسیدگی به درخواست‌های همکاران است و در این خصوص باید از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده نماید و سایر واحدها اعم از امور مالی، امور مهندسی و پشتیبانی و امور شعب موظف به همکاری در این زمینه می‌باشند.


شایان‌ذکر است در ادامه جلسه رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده اعلام نمود: باهدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک به میزان لازم تهیه و در اختیار کارکنان قرارگرفته است و همچنین اثرانگشت کارکنان از سامانه‌های حضوروغیاب تا پایان سال حذف‌شده است و علاوه بر آن کارکنان ورود و خروج خود را به همکاران حفاظت فیزیکی اعلام و در لیست دستی یادداشت می‌شود.


وی ضمن اشاره به تعطیلی آشپزخانه بانک، لغو کلیه مراسم‌ها، جلسات، سمینارها و مسابقات ورزشی در ادامه گفت: به‌استثنای موارد خاص و ضروری برای رعایت ایمنی بهداشت و توجه به اطلاعیه‌های صادره، الزامی به برگزاری جلسات یا مأموریت‌ها نمی‌باشد. ارجمند افزود: رعایت بهداشت فردی، شستشوی مکرر دست‌ها، اجتناب از روبوسی و دست دادن از اصول اولیه و ضروری پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است که اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام پذیرفته و با همکاری امور روابط عمومی و حوزه مدیریت درصدد تولید محتوای آموزشی در این زمینه می‌باشیم.


گفتنی است در ادامه این جلسه اداره کل رفاه موظف شد چنانچه احتمالاً همکاری به این بیماری مبتلا شد پیگیری اقدامات درمانی و حمایت‌های لازم مالی و بیمه‌ای را به انجام برساند و گزارش اقدامات انجام‌شده به‌صورت مستمر به کمیته ارائه گردد.


همچنین قاسم توکلی مدیرکل دفتر مرکزی حراست ضمن اشاره به نقش و جایگاه و اختیارات کمیته پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی در این زمینه لازم است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر