به دنبال انتشار سریع کرونا در آسیا و اروپا؛

نفت خام آمریکا به زیر ۵۰ دلار رسید؛ طلا همچنان در ارتفاعات

همزمان با گزارش کشورهای آسیایی، اروپایی و همچنین تولید کنندگان نفت خاورمیانه مبنی بر افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هشدار آمریکا مبنی بر «جهان‌گیر شدن» آن، بهای نفت آمریکا به زیر ۵۰ دلار رسید.
کد خبر : ۱۱۱۹۹۵
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، امروز (چهارشنبه) نفت خام برنت با افت ۱.۱۹ دلاری یا ۲.۲ درصدی هر بشکه ۵۳.۷۶ دلار معامله شد و این در حالی است که نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افت ۸۳ سنتی یا ۱.۷ درصدی هر بشکه ۴۹.۰۷ دلار خرید و فروش شد. (WTI پایین‌ترین سطح خود را از ژانویه ۲۰۱۹ تجربه‌ کرد.)


همزمان با تلاش مقامات کشورهای سرتاسر جهان برای جلوگیری از گسترش کرونا که تاکنون در حدود ۳۰ کشور جهان مشاهده شده، هراس‌ها از تبدیل شدن آن به یک بیماری جهان‌گیر تشدید شده است.


بازار بورس جهان برای پنجمین روز متوالی ریزش داشت و این در حالی است که طلا به سمت بالاترین قیمت خود در هفت سال اخیر اوج گرفت و اوراق قرضه آمریکا نیز پس از هشدار دولت این کشور مبنی بر احتمال یک بیماری جهان‌گیر، در نزدیکی پایین‌ترین رکوردهای خود قرار گرفت.


شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را از رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ کاهش داد و آن را از ۱.۲ میلیون بشکه در روز به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رساند و علاوه بر این، پیش بینی خود را برای بهای هر بشکه نفت برنت نیز از ۶۳ به ۶۰ دلار کاهش داد.


براساس گزارش موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) اقتصاد آلمان به دلیل شیوع کرونا به رکود نزدیک می‌شود. اوایل امروز و در میان روزنه‌های امید ایجاد شده مبنی بر موافقت گروه اوپک پلاس برای کاهش هر چه بیشتر تولیدات نفت، قیمت معاملات آتی تا اندازه‌ای بالا رفت.


قرار است اعضای گروه اوپک پلاس طی روزهای پنج و ششم مارس در وین اتریش با یکدیگر ملاقات کنند. علاوه بر این، تحلیل گران معتقدند که به دلیل قدرتمندتر شدن اخیر بهای دلار که اغلب در خلاف جهت بهای نفت حرکت می‌کند، قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفته اند.

برچسب ها: طلا قیمت نفت کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر