08 اسفند 1398 - 10:26
مدیر امور ارتباطات وحوزه مدیریت بانک مسکن:

تسهیلات‌گیرندگان مسکن مهر ملزم به پرداخت اقساط ماهانه خود هستند

هیچگونه تغییری در سیاست‌های بانک مسکن برای دریافت اقساط تسهیلات‌گیرندگان مسکن مهر ایجاد نشده و تسهیلات‌گیرندگان متعهد به پرداخت به موقع اقساط خود هستند.
کد خبر : ۱۱۲۰۰۷
مسکن مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مسعود ایزدی با اشاره به ابهام برخی تسهیلات گیرندگان مسکن مهر در خصوص امکان ایجاد وقفه چندماهه در پرداخت اقساط ماهیانه، گفت: اخیرا به دلیل بروز یک اشکال سیستمی و اتمام قرارداد بانک مسکن با شرکت طرف تعهد برای ارسال «پیامک یادآوری پرداخت اقساط ماهیانه» به تسهیلات گیرندگان طرح مسکن مهر ، این فرضیه برای تعدادی از مشتریان بانک مسکن ایجاد شد که ممکن است تغییری در سیاست های بانک مسکن ایجاد شده و تاخیری در روند وصول اقساط از این تسهیلات گیرندگان به وجود آمده است. این در حالی است که ارسال این پیامک ها به معنی برقراری یا عدم برقراری روال پرداخت اقساط ماهیانه نیست و صرفاً جنبه یادآوری به مشتریان را دارد.


وی با تأکید بر آنکه تسهیلات گیرندگان مسکن مهر همچون روال سابق متعهد به پرداخت اقساط ماهیانه خود به شعب بانک مسکن هستند، اظهار کرد: هیچ تغییری در سیاست ها و هیچگونه تأخیری در وصول اقساط ماهیانه ایجاد نشده است و چنانچه مشتری در پرداخت تعهدات خود به شعب بانک مسکن وقفه ای ایجاد کنند مطابق با ضوابط، مشمول پرداخت جریمه و سایر فرآیندهای اداری خواهند شد.


وی در خصوص فرآیند برخورد با مشتریان غیرمتعهد به پرداخت اقساط ماهیانه، توضیح داد: مطابق با ضوابط و مقررات، مشتریانی که مطابق با قرارداد به تعهدات خود در پرداخت اقساط ماهیانه عمل نمی­ کنند در چند مرحله مشمول برخوردهای متفاوت از سوی بانک خواهند شد.


مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با بیان اینکه فرآیند برخورد با مشتریان غیرمتعهد به صورت مرحله ای پیش خواهد رفت، گفت: در مرحله نخست این گروه از مشتریان مشمول جریمه خواهند شد. به این معناکه حدود ۶ درصد به نرخ سود قرارداد تسهیلاتی آنها که به صورت روزشمار محاسبه می­ شود اضافه خواهد شد. در مرحله دوم، در صورتی که مشتری، به صورت متوالی دو ماه از پرداخت اقساط ماهانه خود امتناع کند، پس از آن به صورت ماهانه اخطار دریافت خواهد کرد.


وی همچنین به مرحله بعدی برخورد اشاره کرد و افزود: در صورتی که تسهیلات گیرنده با وجود دریافت پیامک های اخطار، تا شش ماه نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نکند، پس از این مدت، قرارداد وی از وضعیت «سررسید گذشته» به وضعیت «معوق» منتقل خواهد شد و در این مرحله با تغییر وضعیت قرارداد، عملیات اجرایی و حقوقی برای وصول مطالبات بانک آغاز می شود و اخطارهایی از طریق مکاتبات حقوقی بانک با دفاتر ثبت اسناد برای مشتری ارسال می شود.


به گفته وی نکته مهم در خصوص روند برخورد با مشتریان غیرمتعهد به پرداخت اقساط ماهیانه آن است که در تمام این مراحل هزینه های مروبط به انجام اقدامات حقوقی برای وصول مکاتبات بانک بر عهده مشتری است. بنابراین از این محل نیز مشتری متحمل زیان هایی خواهد شد.


ایزدی با اشاره به سقف اعتباری پیش بینی شده برای بانک مسکن جهت پرداخت تسهیلات به مالکان واحدهای مسکونی مسکن مهر ، عنوان کرد: سقف اعتباری پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن مهر معادل ۵۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان است که از این سقف تاکنون رقمی معادل ۵۲ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر پرداخت شده است.


وی در پایان گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده، تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود تسهیلاتی که به مرحله فروش اقساطی رسیده اند و کارت قسط خود را دریافت کرده به بانک باز پرداخت شده است.

برچسب ها: تسهیلات مسکن مهر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر