08 اسفند 1398 - 10:34

۱۲ توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانک‌ها در مقابله با کرونا

شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی برای پیشگیری از گسترش و مقابله با ویروس کرونا تمهیدات مراقبتی ویژه «مشتریان بانک‌ها» را در ١٢ بند منتشر کرد.
کد خبر : ۱۱۲۰۰۹
بانک ها

 ‌به گزارش ایبِنا، این شورا به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده:​


۱- تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانک‌ها (اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های بانکی) استفاده کنید.


۲- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.


۳-هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.


۴- تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.


۵- در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.


۶- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.


۷- کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.


۸-در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.


۹-در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.


۱۰-با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.


۱۱-پس از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌های بهداشتی اقدام کنید.


۱۲-برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانک‌ها تماس بگیرید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها