10 اسفند 1398 - 13:40

کاهش ۱۸۰۰۰ واحدی نماگر بازار سهام

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش بیش از ۱۸۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۵۰۵ هزار و ۸۲۵ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۱۲۰۵۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند و به طور میانگین ۳ درصد افت کردند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۸۰۲۵) واحد ریزش معادل (۳.۴۴) درصد به ۵۰۵ هزار ۸۲۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۴۸۰۵) واحد افت معادل (۲.۱۳) درصد به ۱۳۴ هزار ۸۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۶۸۹) واحد ریزش معادل (۲.۱۳) درصد به ۱۶۹ هزار و ۶۰۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۴۵۶) واحد افت، معادل (۲.۱۳) درصد به ۱۱۲ هزار و ۹۱۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۸۰۶۴) واحد ریزش، معادل (۲.۷۶) درصد به ۶۳۶ هزار و ۶۰ واحد، شاخص بازار اول با (۱۳۶۴۰) واحد افت معادل (۳.۶۹) درصد به ۳۵۶ هزار ۲۳۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۴۲۴۷) واحد ریزش معادل (۳.۰۷) درصد به یک هزار و ۷۹ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد « فولاد با (۱۱۲۵) واحد، فارس با (۱۱۰۰) واحد، فملی با (۹۳۹) واحد،  پارس با (۶۴۲) واحد، تاپیکو با (۵۷۵) واحد، کگل با (۵۴۴) واحد و کچاد با (۵۳۵) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۷۵۵۳ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۱۵۸ هزار و ۸۱۳ واحد، چند رشته ای صنعتی با (۲۲۱۶) واحد افت معادل (۴.۳۹) درصد به ۴۸ هزار و ۲۳۵ واحد، حمل و نقل (۹۷۰) واحد کاهش معادل (۴.۵۳) درصد به ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحد، تامین آب، برق و گاز (۴۵) واحد ریزش معادل (۴.۶۴) درصد به ۹۴۳ واحد، ذغالسنگ با (۷۸۱) واحد کاهش، معادل (۴.۸۳) درصد به ۱۵ هزار و ۳۹۵ واحد، فنی مهندسی (۱۸۹) واحد افت معادل (۴.۸۹) درصد به ۳ هزار و ۶۹۲ واحد، انتشار و چاپ با با (۷۶۲۸۸) واحد کاهش معادل (۴.۹۹) درصد به یک هزار و ۴۵۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «غشان، بورس، کحافظ، کالا، چکاران، شنفت و سدشت»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بسویچ، سهگمت، کاما، کسرا، کلوند، بشهاب و جم پیلن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۸۲۰ هزار و ۴۳۶ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها