وزیر دارایی آلمان؛

در صورت تشدید بحران، آلمان بسته محرک اقتصادی فعال می‌کند

وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که در صورتی که ویروس کرونا منجر به بحران اقتصادی در سطح جهان شود، این کشور در موقعیتی قرار دارد تا یک بسته محرک اقتصادی را فعال کند.
کد خبر : ۱۱۲۰۹۸
آلمان

به گزارش ایبِنا از رویترز، شیوع کرونا هراس‌ها را مبنی بر یک بیماری همه‌گیر افزایش داده است. در آلمان ۶۶ مورد مبتلا به کرونا تایید شده و کمیته بحران تشکیل شده توسط دولت روز جمعه خط مشی و محدودیت‌های مسافرتی را گسترش داد و رویدادهای بزرگ بین المللی را لغو کرد.


در این بین، «اولاف شولتس» در این خصوص گفت: اگر این ویروس با تاثیر بر بازارها و مراکز تولیدی به یک آشفتگی گسترده در اقتصاد جهان بدل شود، ما از تمامی ابزارها برای واکنش سریع و قاطع بهره‌مند هستیم. سیاست مالی ما بر مبنای محکمی استوار است بنابراین می‌توانیم با تمام قدرت با یک بحران اقتصادی بزرگ مواجه شویم.


اقتصاد آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، به دلیل دست و پا زدن تولیدکنندگان بخش صادرات این کشور در رکود، در حال تضعیف شدن است.


با توجه به وابستگی اقتصاد این کشور به صادرات و زنجیره‌های تولید چین، این هراس وجود دارد که کرونا آلمان را در یک رکود فرو ببرد.


«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان با درخواست‌ها مبنی بر گرفتن وام و سرمایه گذاری در یک محرک اقتصادی به منظور احیای اقتصاد راکد این کشور مقاومت کرده است.


هر گونه تصمیم برای عملی شدن محرک اقتصادی باید هم به تایید حزب محافظه کار تحت رهبری مرکل برسد و هم از سوی حزب سوسیال دموکرات آلمان تایید شود.


شولز افزود: اگر شرایط نیاز به چنین محرکی را الزامی کند، ما از ابزار کافی برای معرفی یک برنامه محرک مالی برخوردار هستیم.


«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان اوایل هفته جاری گفت که در صورت تشدید اپیدمی، دولت آلمان ممکن است به منظور کاهش تاثیرات کرونا از تخفیف مالیاتی استفاده کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر