وزیر انرژی روسیه:

مسکو پیشنهادی برای کاهش تولید نفت دریافت نکرده است

وزیر انرژی روسیه می‌گوید که مسکو در حال ارزیابی پیشنهادی است که زودتر در مورد کاهش تولیدات نفت دریافت کرده و کرملین پیشنهادی در خصوص کاهش تولیدات روزانه به اندازه یک میلیون بشکه دریافت نکرده است.
کد خبر : ۱۱۲۱۶۵
الکساندر نواک

به گزارش ایبِنا از رویترز، گروه اوپک‌پلاس به منظور بحث و تبادل نظر در راستای برداشتن گام‌های بیشتر در حمایت از بازار، پنجم و ششم ماه جاری میلادی، تشکیل جلسه خواهد داد. بازارهای نفت تحت تاثیر هراس‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت ضربه خورده است.


یکی از کمیته‌های اوپک پلاس در واکنش اولیه برای مقابله با تاثیر کرونا بر بازار نفت، به اعضای این گروه توصیه کرد تا علاوه بر توافق جاری مبنی بر کاهش تولیدات روزانه به اندازه ۱.۷ میلیون بشکه که تا پایان ماه مارس اعتبار دارد، تولیدات نفت را روزانه به اندازه ۶۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهند.


«الکساندر نواک» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسکو پیشنهادی را مبنی بر کاهش تولیدات به اندازه یک میلیون بشکه در روز دریافت نکرده است، اظهار داشت: در حال بررسی توصیه کمیته فنی مشترک هستیم.


این کمیته مشترک فردا (سه شنبه، سوم مارس) بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد. به دنبال کاهش هفته گذشته قیمت هر بشکه نفت و رسیدن آن به زیر ۵۰ دلار (پایین‌ترین سطح از جولای ۲۰۱۷)، عربستان سعودی و چند عضو دیگر اوپک پیشنهاد کردند تا در راستای برطرف کردن هراس‌های کاهش تقاضا ناشی از گسترش کرونا، با کم کردن روزانه یک میلیون بشکه دیگر، نسبت به کاهش عمیق‌تر تولیدات نفت اقدام کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر